رشد ۳۶ درصدی خرید گندم تضمینی در استان اصفهان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا، محسن ضیایی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۴۴۰ تن گندم به ارزش ریالی ۶۲۸ هزار میلیارد ریال از کشاورزان شهرستان‌های اردستان، کاشان و آران و بیدگل خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در این مدت ۶۲۸ هزار میلیارد ریال است، افزود: قیمت پایه هر کیلو گرم گندم با افت مفید و غیر مفید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که برای حمایت از تولید این محصول راهبردی ۱۵ هزار ریال یارانه کاشت بابت تأمین بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: ۴۴ مرکز تعاون روستایی به همراه دو سیلوی ملکی و ۱۰ کارخانه آردسازی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سازماندهی شده‌اند.

ضیایی اضافه کرد: خرید تضمینی در این استان از ابتدای خردادماه از شهر مهاباد شروع شده است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع خرید گندم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۳۶ درصد رشد وزنی داشته‌ایم و با همت کشاورزان این رشد ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 665525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.