لزوم توجه ویژه به منطقه ۴ پایتخت / کاهش محسوس ترافیک با افتتاح پل تقاطع باقری_فرجام

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه چهار شهرداری این کلان‌شهر از نظر جمعیت و مساحت شرایط ویژه‌ای دارد، به‌طوری که از لحاظ جمعیت از ۲۳ استان کشور پرجمعیت‌تر و از لحاظ مساحت از ۹ استان کشور بزرگ‌تر است، لذا باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _سه‌شنبه شانزدهم خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام گزارشی درباره بررسی عملکرد شهرداری منطقه چهار در پروژه‌های توسعه محله‌ای در قالب طرح «رصد ۲» اظهار کرد: ابتدا لازم است نگاهی گذرا به منطقه چهار داشته باشیم، این منطقه از نظر جمعیت و مساحت شرایط ویژه‌ای دارد، به‌گونه‌ای که از لحاظ جمعیت از ۲۳ استان کشور پرجمعیت‌تر و از لحاظ مساحت از ۹ استان کشور بزرگ‌تر است، لذا باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.

وی افزود: این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و مساحتی حدود ۶۱۴۵ هکتار، در رتبه نخست مناطق شهرداری قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته قابل تأمل در بازدیدهای کمیسیون برنامه و بودجه این است که بسیاری از پروژه‌هایی که در دوره قبلی بر زمین مانده بود و مدت زمان زیادی از آغاز آن می‌گذشت، طی شش ماه کنونی به اتمام رسیده است، یعنی در شش ماه به اندازه ۱۱ ماه شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بودیم.

وی ادامه داد: این منطقه بعد از سال ۹۶ که یک بار رتبه دو در پروژه‌های مستمر داشته، دیگر رتبه حائز اهمیتی نداشته است اما سال گذشته در پروژه‌های مستمر رتبه دو و در پروژه‌های احداثی رتبه نخست مناطق را به دست آورده است.

صادقی تصریح کرد: در طرح رصد، علاوه بر پروژه‌های توسعه محله‌ای، از پروژه‌های مهم نیز بازدید کردیم که پل تقاطع باقری_فرجام از آن جمله بود که طی ۲۳ ماه منتهی به سال گذشته بالغ بر ۸۷ درصد پیشرفت داشت اما در طول سه ماه ۱۳ درصد باقی مانده به اتمام رسید و در حال حاضر شاهد رفع گره‌های ترافیکی، سهولت در ترددها و کاهش محسوس ترافیک هستیم.

وی اضافه کرد: مسقف کردن پایانه علم و صنعت که در ۱۱ ماه ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در شش ماه گذشته با پیشرفت ۵۲ درصدی به اتمام رسیده است، پروژه دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آسفالت‌ریزی در مجموعه‌های مختلف از جمله خیابان بنی‌ ‌هاشم و نیز احداث اسکان کارگری نواحی سه و هفت که طی ۳۱ ماه ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در هفت ماه گذشته ۵۲ درصد مابقی انجام شده است نیز از جمله دیگر پروژه‌های توسعه محله‌ای منطقه چهار بوده است.

نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: زمانی که از مدیریت جهادی صحبت می‌شود، منظور این است که در شرایط سخت کار انجام شود، مردم در این زمینه مشکلاتی دارند که باید رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌ریزی و توانایی لازم و مناسب در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی موضوعی بسیار مهم است و بدون شک قراردادها، شماره پلاک و شاسی اتوبوس‌ها باید به اعضای شورا ارائه شود تا بتوانیم گزارش جامع عملیاتی ارائه کنیم.

کد خبر 665519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.