شهروندان قبل از خرید زمین از شهرداری استعلام بگیرند

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات تفکیک زمین‌های بایر گفت: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مشکل، بهتر است شهروندان قبل از هرگونه خرید زمین، به شهرداری مراجعه و استعلام کتبی یا شفاهی دریافت کنند و در جریان جزئیات زمینی که قصد خرید آن را دارند، قرار گیرند.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات خیابان خداداد امینی و تفکیک زمین‌های بایر آن اظهار کرد: بیشتر مناطق حاشیه شهر و مناطقی که زمین‌های بایر در آن زیاد است با این مشکل روبه‌رو هستند، چراکه زمین‌ها دارای سند قولنامه‌ای است و سند رسمی ندارد و از طرفی بسیاری از این املاک بین وراث تقسیم شده است و تفکیک قانونی ندارند.

وی با بیان اینکه لازمه صدور پروانه ساختمانی، تفکیک بر اساس ضوابط شهرسازی با در نظر گرفتن معابر، سرانه‌ها، حقوق مجاوران و احراز مالکیت است، افزود: شهرداری هنگام صدور پروانه، باید تمام حقوق مجاوران و مالکیت‌ها را احراز و ضوابط شهرسازی را رعایت کند و حد نصاب تفکیک را در نظر بگیرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر زمین‌های مناطق حاشیه‌ای با معضل تفکیک روبه‌رو است، تصریح کرد: اگر به صورت پهنه‌ای و محدوده‌ای که از گذر تا گذر را در نظر می‌گیریم و مالکان حدفاصل بین دو گذر با رعایت ضوابط گذربندی و حدنصاب به شهرداری مراجعه کنند، شهرداری نیز نهایت همکاری را برای صدور پروانه خواهد داشت، در غیر این صورت این کار انجام‌شدنی نیست، زیرا مالک و شهرداری با مشکلات بعدی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاهده می‌شود زمین‌ها در بیشتر موارد بدون در نظر گرفتن نوع کاربری و رعایت سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خرید و فروش می‌شود که این امر علاوه بر هدررفت سرمایه، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌کند، ادامه داد: برای جلوگیری از این موضوع بهتر است شهروندان قبل از هرگونه خرید زمین، به شهرداری مراجعه و استعلام کتبی یا شفاهی دریافت کنند و در جریان جزئیات زمینی که قصد خرید آن را دارند، قرار گیرند.

باقری با اشاره به حدنصاب و رساندن مساحت زمین به ۲۰۰ مترمربع گفت: پارامترهای دیگری نیز علاوه بر حدنصاب باید در نظر گرفته شود که در صورت رعایت آن‌ها، شهروندان مشکلی برای دریافت پروانه ساختمانی نخواهند داشت.

کد خبر 665504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.