بهره‌برداری از مجهزترین مرکز آموزش آتش‌نشانی شمال کشور تا ۳ ماه آینده

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: به‌روزترین و مجهزترین مرکز آموزش آتش‌نشانی شمال کشور تا سه ماه آینده در رشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمام آموزش‌های آتش‌نشانان استان گیلان، ادارات، دانش‌آموزان شاخه کاردانش آتش‌نشانی و داوطلبان آتش‌نشانی در رشت برگزار می‌شود، در حال حاضر این شهر مرکز آموزشی مستقل آتش‌نشانی ندارد.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با انجام پژوهش و مطالعه کارشناسی، مرکز آموزش استاندارد و مجهزی را در طبقه فوقانی ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی شماره ۱۳ واقع در بلوار شهید افتخاری جنب شهرداری منطقه چهار طراحی کرده و در حال تجهیز است که تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: در این مرکز حداقل چهار کلاس آموزش تئوری پیش‌بینی شده است و آموزش‌ها درباره رفتارشناسی حریق، نحوه عملیات با تانکرهای سوخت شامل گاز و مایعات قابل اشتعال، رفتار در اتاق دود، نحوه مقابله با خطرات در عملیات‌ها، نحوه امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای و نحوه صعود و فرود در ارتفاع در محوطه این مرکز به صورت عملی به آتش‌نشانان ارائه خواهد شد.

مؤمنی هدف از راه‌اندازی این مرکز آموزشی را یکپارچه‌سازی آتش‌نشانان استان گیلان، آموزش نحوه برخورد و مقابله با حوادث مختلف به صورت تئوری و عملی در عملیات‌ها دانست و تصریح کرد: مجموعه آتش‌نشانی یک خانواده واحد است و چنانچه در نقاط مختلف استان گیلان، تیم‌های آتش‌نشانی در انجام عملیات‌های مختلف ناموفق عمل کنند، اثرات سو و منفی آن متوجه تمام مجموعه آتش‌نشانی استان گیلان می‌شود.

وی تاکید کرد: این مرکز یکی از به‌روزترین و مجهزترین مراکز آموزشی آتش‌نشانی شمال کشور و گامی رو به جلو برای بالا بردن سطح آگاهی و ارتقای دانش علمی و عملی آتش‌نشانان استان گیلان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 665457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.