دیپلماسی شهری اراک تقویت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: به‌منظور تقویت دیپلماسی شهری و ارتقای سطح تعاملات در حوزه‌های مشترک قانون‌گذاری و نظارتی تاکنون دو جلسه با شهرداری و پارلمان شهری شهرهای مهاجران و شازند برگزار شده است.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجا که شورای اسلامی شهر را پارلمان شهری می‌دانیم نه شورای شهرداری، معتقد هستیم که برای استفاده از ظرفیت‌های اصلی شورای اسلامی شهر باید در حوزه‌های بالادستی نیز وارد مسیر گفت‌وگو، بررسی و نظارت شویم.

وی افزود: امروزه مدیریت شهر بدون توجه به شهرها و حتی روستاهای مجاور امکان‌پذیر نیست، چراکه شهرهای مجاور از نظر زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعیTعمرانی و شهرسازی در تعامل با یکدیگر هستند و مباحثی مانند دفن پسماندها و حوضه‌های آبریز مشترک بین شهرها و روستاهای همجوار اراک وجود دارد که چالش‌هایی را به‌صورت مشترک بین شهرهای همسایه به وجود آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: به‌منظور تقویت دیپلماسی شهری و ارتقای سطح تعاملات در حوزه‌های مشترک قانون‌گذاری و نظارتی تاکنون دو جلسه با شهرداری و پارلمان شهری شهرهای مهاجران و شازند برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعات مشترک بین شهرهای اراک، شازند و مهاجران، مسئله آب و آلایندگی هوا است، ادامه داد: این شهرها در مجاورت صنایعی هستند که مسائل زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند و پیامدهای آن به‌طور مشترک هر سه شهر را درگیر کرده است و به نوعی نقاط مشترکی را در آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها داریم.

عین‌القضاتی افزود: از جمله فرصت‌های مشترک بین این شهرها می‌توان به مقاصد گردشگری همچون منطقه گردشگری دره‌گردو، حسین‌آباد و نظم‌آباد اراک، سراب عباس‌آباد شازند، پارک‌های بسیار زیبای شهر مهاجران و محیط بسیار زیبای باغ شهر شازند و مهاجران اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشترین مراودات بین شهری اراک از سمت شهرهای شازند و مهاجران است، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل برون‌شهری موضوع دیگری است که باید مدیران این شهرها برای تسهیل‌گری آن و ارتقای سرعت، امنیت و کیفیت خدمات برون‌شهری اقدامات مشترکی را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: اجرای قانون هوای پارک از دیگر مواردی است که اجرا نشدن کامل آن هر سه شهر را متضرر می‌کند و یکی از مطالبات اصلی مردمی در مجموع این شهرها اجرای کامل این قانون است.

وی تصریح کرد: ایجاد قطار بین شهری نیز از سوی دولت مورد توجه و به‌عنوان مطالبه اصلی مشترک این شهرها در دستور کار قرار گرفته است، همچنین جنگل‌کاری بین سه شهر نیز با کمک اداره منابع طبیعی دنبال می‌شود.

کد خبر 665428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.