رشد ۵.۹ درصدی تولید فولاد / ایران ۹ غول فولادی دنیا را بلعید

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران در آوریل ۲۰۲۳ بیشترین رشد در تولید را نسبت به غول‌های تولیدکننده فولاد داشته است و با ۵.۹ درصد رشد تولید نسبت به آوریل ۲۰۲۲، توانست در این زمینه رکورددار باشد و ۹ غول فولادی دنیا را از این نظر شکست دهد. ایران در آوریل ۲۰۲۳ توانست ۳.۱ میلیون تن فولاد تولید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن جهانی فولاد در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در آوریل ۲۰۲۳ را منتشر کرد. مطابق با آمار منتشر شده، تولید فولاد ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۵.۹ درصد رشد کرده است که از نظر میزان رشد تولید نسبت به ۹ غول فولادی دنیا برتری دارد، میزان تولید فولاد ایران در این ماه ۳.۱ میلیون تن بوده است.

بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا، در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش تولید داشته و توانسته است ۹۲.۶ میلیون تن فولاد تولید کند. هند دومین تولیدکننده فولاد جهان در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته است ۳.۲ درصد افزایش تولید داشته باشد؛ تولید فولاد هند در آوریل سال جاری ۱۰.۷ میلیون تن بوده است. ژاپن به عنوان سومین غول تولیدکننده فولاد دنیا در این ماه عملکرد منفی ۳.۱ درصدی داشته است، تولید ژاپن در ماه آوریل ۷.۲ میلیون تن بود.

رشد ۵.۹ درصدی تولید فولاد / ایران ۹ غول فولادی را بلعید

ایالات متحده آمریکا نیز در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی ۵.۳ درصدی داشت و در نهایت توانست ۶.۶ میلیون تن فولاد تولید کند. روسیه در این ماه رشد ۱.۹ درصدی داشته است و موفق به تولید ۶.۴ میلیون تن فولاد شد. کره جنوبی در این مدت سه درصد افزایش تولید داشت و در آوریل ۲۰۲۳ موفق شد ۵.۷ میلیون تن تولید داشته باشد. اما آلمان که به عنوان غول صنعت قاره سبز شناخته می‌شود، در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته عملکرد مناسبی نداشت و رشد تولید فولاد آن منفی ۳.۸ درصد بود و توانست ۳.۲ میلیون تن فولاد تولید کند.

برزیل به عنوان نهمین تولیدکننده فولاد دنیا در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد منفی ۵.۹ درصدی داشت و توانست ۲.۸ میلیون تن تولید را به ثبت برساند، قابل ذکر است که برزیل سال گذشته با تولید ۳۴.۱ میلیون تنی موفق شده بود نهمین تولیدکننده برتر فولاد دنیا شود. اما ترکیه در آوریل ۲۰۲۳ رکورد کاهش تولید را شکست و با رشد منفی ۲۰.۶ درصد توانست در صدر لیست از نظر کاهش تولید قرار گیرد، ترکیه در این ماه توانست ۲.۷ میلیون تن فولاد تولید کند، قابل ذکر است که ترکیه سال گذشته توانست ۳۵.۱ میلیون تن فولاد تولید کند و رده هشتم تولید فولاد در جهان را کسب کند.

رشد ۵.۹ درصدی تولید فولاد / ایران ۹ غول فولادی را بلعید

ایران، بی‌رقیب در خاورمیانه

تولید ۳.۱ میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در آوریل ۲۰۲۳، در مجموع توانسته‌اند ۴.۲ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است ۷۳ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

قابل ذکر است که در آوریل ۲۰۲۳، در مجموع ۶۳ کشور توانستند ۱۶۱.۴ میلیون تن فولاد تولید کنند، همچنین تولید فولاد در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

رشد ۵.۹ درصدی تولید فولاد / ایران ۹ غول فولادی را بلعید

ایران در سال ۲۰۲۲ با تولید ۳۰.۶ میلیون تن توانست جزو ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد دنیا قرار گیرد، تولید ۳۰.۶ میلیون تنی فولاد ایران در حالی است که ظرفیت تولید در کشور حدود ۴۶ میلیون تن در سال است، بنابراین با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، می‌توان استفاده از ظرفیت تولید را افزایش داد. سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به خصوص برق یکی از بخش‌هایی است که با توجه به محدودیت مصرف برق صنایع در فصل تابستان، برای افزایش استفاده از ظرفیت تولید انجام داد، زیرا به علت این محدودیت تولید برخی از فولادسازان در تابستان کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گفته برخی تولیدکنندگان فولاد در کشور، میانگین استفاده از ظرفیت تولید در صنعت فولاد در کشور حدود ۶۵ درصد است، این در حالی است که میانگین استفاده از ظرفیت تولید این صنعت در دنیا ۷۸ درصد است.

تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ (میلیون تن) کشور
۱,۰۱۸ چین
۱۲۵.۳ هند
۸۹.۲ ژاپن
۸۰.۵ آمریکا
۷۱.۵ روسیه
۶۵.۸ کره جنوبی
۳۶.۸ آلمان
۳۵.۱ ترکیه
۳۴.۱ برزیل
۳۰.۶ ایران
۲۱.۶ ایتالیا
۲۰.۸ تایوان
۲۰ ویتنام
۱۸.۱ مکزیک
۱۵.۶ اندونزی
۱۲.۱ فرانسه
۱۲.۱ کانادا
۱۱.۵ اسپانیا
۱۰ مالزی
۹.۸ مصر

کد خبر 665355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.