لزوم هم‌افزایی ادارات در مسیر توسعه شهری/ موانع گردشگری ارومیه باید رفع شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بیشتر طرح عمرانی مربوط به حوزه شهرداری این شهر که جنبه گردشگری و فرهنگی دارد با موانعی روبه‌رو است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی بهرام با تاکید بر لزوم هم‌افزایی ادارات در مسیر توسعه شهری اظهار کرد: برای رفع موانع پروژه‌های بزرگ در ارومیه نیاز به مشارکت ادارات اجرایی است تا با رفع آن‌ها در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به طرح پروژه میدان امام خمینی (ره) ارومیه افزود: این پروژه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های ارومیه و مربوط به ۲۵ تا ۳۰ سال گذشته است اما در اجرای آن با موانع گردشگری و فرهنگی روبه‌رو هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: مطالعات مربوط به این پروژه بزرگ بازبینی شده و در پژوهش مربوطه، مشکلات تا حد توان رفع شده است اما اداراتی همچون مسکن و راه و شهرسازی، شهرداری و میراث فرهنگی نقش بسزایی در رفع موانع این طرح دارند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح مشارکت مردمی، طی یک سال گذشته مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و سازمان بازآفرینی و عمران شهری شهرداری با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اقدامات قابل قبولی انجام داده‌اند تا پروژه سرمایه‌گذاری میدان امام (ره) پس از گذشت سال‌ها به مرحله بازآفرین مطالعه طرح برسد.

بهرام افزود: طی ۱۰ ماه گذشته این طرح مورد مطالعه جدی قرار گرفته و عملیات اجرایی آن با مشارکت مالکان و همت سازمان عمران و بازآفرینی شهری در فاز نخست از سمت «کومور میدانی» آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت مردمی در طرح‌های ارومیه گفت: مشارکت مردمی، فکر نو، طرح نو و سرمایه‌گذاری عوامل اساسی برای رفع مشکلات فرهنگی و تاریخی این شهر است که یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگ شهر بوده و مشارکت مردم در این زمینه مطلوب است.

منبع: ایرنا

کد خبر 665351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.