روش جالب کرواسی برای مقابله با رفتارهای پرخطر گردشگران

دوبرونیک کرواسی برای آموزش رفتار مناسب به گردشگران انیمیشنی ساخته است که در تمام بنادر، فرودگاه‌ها و مؤسسات شهر پخش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر تاریخی دوبرونیک در کشور کرواسی از یک انیمیشن جدید و کوتاه با هدف آموزش رفتارهای قابل انتظار در مرکز تاریخی شهر به گردشگران و بازدیدکنندگان رونمایی کرد. سازندگان این انیمیشین در راستای برقراری بیشترین ارتباط میان فیلم با طیف وسیعی از مخاطبان، آن را به‌صورت صامت ساخته‌اند.

شهردار دوبرونیک در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که ایده ساخت این فیلم مجازات یا تحقیر گردشگران نیست، بلکه هدف سازندگان تنها افزایش آگاهی در مورد رفتارها و پیشگیری از پیامدهایی مخربی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در بازدید از این شهر تاریخی ارزشمند از خود نشان دهند و بر جای بگذراند. وی همچنین خاطرنشان کرد که مشکلات دوبرونیک در این زمینه منحصربه‌فرد نیست و اکثر شهرهای توریستی اروپایی و حتی جهانی دارای مناطق تاریخی بزرگ و میراث ثبت‌شده در یونسکو با این معضل روبه‌رو هستند.

مقابله کرواسی با رفتارهای پرخطر گردشگران با انیمیشن

انیمیشن آموزشی دوبرنیک در طول پروازهای خطوط هوایی و کشتی‌های تفریحی که وارد بنادر کرواسی می‌شوند، همچنین در تمام مناطق گردشگری، فرودگاه‌ها، مؤسسات و پلت‌فرم‌های اینترنتی شهر پخش می‌شود و بعضی از رفتارهای ناخواسته شامل خوردن تنقلات، غذا و نوشیدنی در آثار فرهنگی، نوشتن یادگاری با حک کردن به‌کمک اشیای نوک تیز یا رنگ، همچنین ریختن زباله به‌ویژه ته‌سیگار و زشتی این اعمال در آن به نمایش درآمده است. این انیمیشن همچنین شامل ارائه بعضی محدودیت‌ها برای افرادی است که با لباس‌های نامناسب در این شهر قدیمی قدم می‌زنند و در آن مقامات محلی به بازدیدکنندگان توصیه می‌کنند قبل از آغاز پیاده‌روی و گردش در شهر پوشیدن لباس‌های مناسب را مورد توجه قرار دهند.

مقابله کرواسی با رفتارهای پرخطر گردشگران با انیمیشن

دوبرنیک در انیمیشن خود به ممنوعیت آزادسازی حیوانات خانگی در مراکز تاریخی نیز اشاره داشته و به‌رغم تمایل شهر برای دسترسی راحت ویلچرنشینان به فضاهای گردشگری، ورود هرگونه دوچرخه و اسکوتر برقی را به اماکن تاریخی و اطراف آن ممنوع کرده است.

ممنوعیت کشیدن چمدان‌های چرخ‌دار روی سنگفرش‌ها از عجیب‌ترین ممنوعیت‌های نمایش‌داده‌شده در این انیمیشن به‌شمار می‌رود که در آن اعلام شده است همه مردم شهر باید کیف‌ها و چمدان‌های خود را حمل کنند تا ضمن جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به فضا، از ایجاد آلودگی بیش‌از حد برای ساکنان پیشگیری شود. این ممنوعیت‌ها در مورد ایجاد صداهای بلند در طول شب نیز صدق می‌کند.

مقابله کرواسی با رفتارهای پرخطر گردشگران با انیمیشن

کد خبر 665325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.