شبکه‌ای از پیاده‌راه در اراک ایجاد می‌شود/ اجرای رویکرد انسان‌محور برای مدیریت ترافیک

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: به‌دنبال ایجاد شبکه‌ای از پیاده‌راه و مسیرهای پیاده‌روی سلامت در این کلانشهر هستیم.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیاده‌روهای عریض را نمی‌توان پیاده‌راه دانست، اظهار کرد: در شهر اراک پیاده‌راه امیرکبیر ایجاد شده اما مسیرهای پیاده‌روی و سلامت تنها در بعضی از نقاط شهر به‌وجود آمده است و معاونت زیربنایی شهرداری و مدیران مناطق در حال شناسایی این فضاها برای تبدیل به مسیرهای پیاده‌روی سلامت هستند.

وی افزود: در هر نقطه از شهر که بتوان پیاده‌روها را عریض کرد، این اقدام انجام شده است تا مردم بتوانند از این مسیرها برای پیاده‌روی استفاده کنند که از آن جمله می‌توان به مسیر سلامت اطراف پارک آزادی، بلوار شهدای دولت، کوی هجرت، مقاطعی از خیابان هپکو و حاشیه دیگر بوستان‌های شهر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در صدد ایجاد پیاده‌راه‌ها و مسیرهای سلامت و سپس به‌دنبال ایجاد شبکه‌ای از این مسیرها هستیم، لذا قصد داریم با اجرای پروژه مجتمع آفتاب واحدهای این مجتمع را با مغازه‌های خیابان شهید بهشتی تهاتر کنیم و به بازگشایی این خیابان و تعریض مسیر پیاده‌روی آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه ۲۴ متری نیز مسیر پیاده‌روی عریض و مناسبی را برای تردد عابران پیاده در نظر می‌گیریم تا با ارتباط دادن مسیرهای پیاده‌محور در محدوده مرکزی شهر یک رینگ مسیر پیاده در این محدوده ایجاد کنیم و با اجرای فضای سبز و مبلمان شهری، علاوه بر ایجاد یک منظر زیبای شهری، در این محوطه برای مدیریت ترافیک شهری، رویکردی انسان‌محور را اجرا کنیم.

کد خبر 665267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.