میانگین ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در کشور / ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شد

بر اساس مطالعات انجام شده، میزان استفاده از ماسک به ۱۴.۴۰ درصد رسیده و در بازه زمانی سوم تا دهم خردادماه در پی بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بنا بر اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضدکرونا در کشور به ۳۲.۹۱ درصد و میزان استفاده از ماسک به ۱۴.۴۰ درصد رسیده و طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در کشور صفر و تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۶۵ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی، ۳۸۳ شهر است.

همچنین در بازه زمانی سوم تا دهم خردادماه، کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور مربوط به تهران با ۲۸.۹۷ درصد و بیشترین میزان رعایت مربوط به ایلام با ۸۷.۶۸ درصد و میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور، ۴۸.۸۲ درصد بوده است و بیشترین میزان رعایت با ۳۶.۸۴ درصد مربوط به دانشگاه‌ها و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز تفریحی با ۹.۰۳ درصد بوده است.

در بازه زمانی مذکور، درصد موارد استفاده از ماسک میان خدمت‌گیرندگان و خدمت دهندگان اماکن عمومی استان‌های کشور به صورت میانگین برابر با ۱۴.۴۰ درصد، کمترین میزان مربوط به همدان با ۳.۶۵ درصد و بیشترین میزان استفاده مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۸.۰۶ درصد بوده است.

درصد رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از تاریخ بیست‌وهفتم اردیبهشت تا دهم خردادماه برابر با ۴۸.۸۲ درصد و بیشترین درصد رعایت در استادیوم‌ها با ۹۴.۴۴ درصد و کمترین میزان رعایت با ۴۱.۶۷ درصد در پایانه‌های مسافربری برون‌شهری است.

میانگین ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در کشور / ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شد

همچنین بیش از ۱۲۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش در بازه زمانی سوم تا دهم خردادماه انجام شده و در بازرسی‌های صورت گرفته، ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شده است.

میانگین ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در کشور / ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شد

میانگین ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در کشور / ۴۴۰ مرکز متخلف پلمب شد

کد خبر 665245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.