رویکرد پایتخت استونی برای ترویج دوچرخه‌سواری

تالین استونی در راستای مقابله با بزرگ‌ترین مشکل موجود برای ترویج دوچرخه‌سواری در شهر، به توزیع رایگان دفترچه‌های راهنمای ساخت اتاقک دوچرخه پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تالین قصد دارد دوچرخه‌سواری را در سرتاسر شهر گسترش دهد، اما با مشکلی اساسی مبنی با نداشتن فضاهای کافی برای پارک دوچرخه‌ها به‌ویژه در طول شب مواجه است.

پایتخت استونی برای مقابله با این مشکل به راهکاری بسیار ساده روی آورده است و با هدف ارائه توصیه‌های مفید در مورد ساخت اتاقک‌های نگهداری دوچرخه به شهروندان و انجمن‌های محلی، یک کتابچه راهنمای ساخت، از ابتدای خرید ملزومات مورد نیاز تا بهره‌برداری از جعبه ساخته‌شده، منتشر کرده است که به رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مسئولان شهری تالین توضیح دادند که طبق بررسی‌ها، نبود پارکینگ مناسب دوچرخه یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مانع استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل روزانه ساکنان پایتخت می‌شود.

هدف از تهیه این راهنما ایجاد یک نمای کلی آسان برای کسانی بود که می‌خواهند پارکینگ بسازند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. این کتابچه‌ها نمونه‌ای الهام‌بخش از رویکرد مشتری‌مداری و خدمات‌محور بودن شهر است که با هدف دسترسی هر چه بیشتر خدمات به شهروندان و در همکاری با نهادهای مختلف شهر تهیه شده است.

کتابچه‌ها، راهنمای کامل اقدامات مقدماتی لازم برای ساخت فضاهای پارکینگ، راه‌حل‌های احتمالی برای نگهداری از دوچرخه‌ها، اطلاعات مربوط به پشتیبانی از پارکینگ‌های دوچرخه و شرایط ساخت است و در آن‌ها چگونگی ساخت پارکینگی مناسب با نیاز هر خانوار، متناسب با فضای در دسترس و اتاقک‌هایی در ابعاد مختلف برای نگهداری از دوچرخه‌ها در کنار هم یا در فضاهای تفکیک‌شده به‌طور کامل تشریح شده است.

در این کتابچه‌های راهنما همچنین توضیحات لازم برای بازسازی یا مناسب‌سازی فضاهای نگهداری از دوچرخه‌ها در داخل ساختمان مسکونی به‌عنوان مثال در زیرزمین، گاراژ، انبار یا یکی از اتاق‌های منزل ارائه شده است. مطابق با راهنمایی‌های قانون نیز آپارتمان‌نشین‌ها می‌توانند با توافق شهر، در زمین شهری هم مرز با ملک خود پارکینگ دوچرخه ایجاد کنند که برای این منظور ابتدا باید درخواست خود را با دولت منطقه و اداره محیط زیست و شهرداری تالین مطرح نمایند.

به‌منظور تشویق بیشتر شهروندان به دوچرخه‌سواری نیز اتحادیه آپارتمان‌هایی که در حیاط یک پارکینگ دوچرخه ایجاد کرده یا فضایی داخلی را برای نگهداری از دوچرخه‌ها تخصیص داده‌اند، می‌توانند ظرف مدت شش ماه پس از اتمام کار برای دریافت یارانه اقدام کنند. علاوه بر این امکان دریافت پشتیبانی برای نصب دستگاه‌های شارژ باتری دوچرخه و اسکوتر برقی در حیاط، پارکینگ دوچرخه و یا فضای داخلی وجود دارد. این یارانه تا ۷۰ درصد از هزینه کار ساخت‌وساز را جبران می‌کند که برای هر ساختمان حداکثر ۱۰ هزار یورو است.

راهکار پایتخت استونی برای ترویج دوچرخه‌سواری

کد خبر 665180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.