جزئیات نحوه استعلام کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نحوه استعلام کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی برای ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی را اعلام کرد.

سرهنگ مهرداد پناهپوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هوشمندسازی صورت گرفته در معاونت وظیفه عمومی فراجا، اظهار کرد: بر این اساس، استعلام کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی انجام می‌شود.

وی افزود: تمام ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند برای استعلام کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند و پاسخ استعلام‌ها نیز پس از بررسی به نشانی متقاضیان ارسال می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: براساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، افرادی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند، توسط فراجا، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه صنعت معدن و تجارت شناسایی به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند و مجازات این افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه سه سرباز است.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام مشمولان غایب در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارائه آموزش به منزله به کارگیری مشمول غایب محسوب و مشمول مجازات‌های مندرج در ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی خواهد بود.

سرهنگ پناهپوریان خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و کانال سازمان در پیام‌رسان های داخلی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کد خبر 665136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.