وضعیت بورس امروز / بازار سبز شد

بازار سهام امروز از ابتدا متعادل شروع شد و قدرت خریداران و فروشندگان در اکثر سهام با یکدیگر برابر بود. در نهایت شاخص کل با رشد هشت هزار و ۶۳۷ واحدی به دو میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۸۰ رسید. امروز تنها ۲۷ میلیارد تومان ورود پول و ۱۰ همت ارزش معاملات رقم خورد که نسبت به روزهای گذشته اعداد پایینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سهام امروز از ابتدا متعادل شروع شد و قدرت خریداران و فروشندگان در اکثر سهام با یکدیگر برابر بود. در نهایت شاخص کل با رشد هشت هزار و ۶۳۷ و احدی به دو میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۸۰ رسید؛ نمادهای اخابر، وبملت، وغدیر و فملی بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. به زمان انتشار گزارش‌های سه ماهه نزدیک می‌شویم که پیش‌بینی می‌شود دو گروه دارویی و سیمانی گزارش‌های خوبی بدهند.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل پنج هزار و ۷۹۵ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۷۱ هزار و ۳۰۴ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۴۸۳ هزار معامله و خریدوفروش بیش از هشت میلیارد برگه سهم است که به مراتب کمتر از روز معاملاتی گذشته می‌باشد. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۳۹۵ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۱۸۸ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۸۱۳ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای انتخاب، آریا، شگویا و فغدیر بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۵ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران حدود پنج میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۰۲ هزار معامله به ارزش پنج هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۰ هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان بود که این مقدار، مبلغ ۶ هزار و ۵۶ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: هشت میلیارد ۴۶۷ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: چهار میلیارد ۹۴۱ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: شش هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: کیان، افران، دارایکم

بیشترین حجم معامله: وتجارت، شستا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: وایران، ولغدر، تکمبا

بیشترین کاهش قیمت: سپید، واعتبار، دانا

صف‌های خرید و فروش

تعداد نمادهای در صف خرید: ۱۳۱ نماد؛ ارزش صف‌های خرید: ۹۱۴ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف خرید: عالیس، ثفارس، وبرق.

تعداد نمادهای در صف فروش: ۲۶ نماد؛ ارزش صف‌های فروش: ۲۵۶ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف فروش: پی پاد، سصفها، گشان.

ورود و خروج پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی: ۲۷ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: غگل، عالیس، وساپا.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: شتران، شپنا، شبندر.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۷۷ ۱۳۰
فرابورس ۲۱۵ ۱۰۳

اخبار مهم

جزئیات عرضه اولیه "وشهر"

روز یک‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۱، ۱۲ درصد از سهام شرکت گروه مالی شهر در بخش "سرمایه‌گذاری‌ها" و در نماد "شهر" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

نرخ سود بازار بین بانکی با کاهش به ۲۳.۶۵ درصد رسید

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۱ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۶۵ درصد رسید.

نماد"تجلی" ۶۹۰ میلیارد تومان سود خالص رقم زد

سود خالص شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ برابر با ۶۹۰ میلیارد تومان ارائه‌شده و این در صورتی است که تجلی در دوره مشابه سال گذشته با سود خالص ۱۹۲ میلیارد تومان همراه بوده و اکنون افزایش ۲۵۹ درصدی را به دنبال دارد، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۱۱۱ ریال گزارش‌شده است.

سایپا خودرو وارد می‌کند

با گذشت بیش از چهار سال از آخرین عرضه خودروهای وارداتی در کشور، گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار محموله خودرو وارداتی را با عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس آغاز می‌کند. طی این اقدام برای ثبت نام نیز فراخوان داده است بدین صورت که متقاضیانی که پیامک واریز وجه برای آنها ارسال شده می‌توانند از ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ به سایت فروش سایپا مراجعه کرده و نسبت به واریز وجه و ثبت نام اقدام نمایند.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تی پ۲:
یک میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳:
یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان

نقشه بازار

وضعیت بورس امروز / بازار سبز شد

کد خبر 665102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.