پیگیر اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به تاکسیرانان هستیم

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تاکسی‌های شهر فرسوده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است تا در قالب طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تسهیلات بانکی کم‌بهره اعطا شود.

علیرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۶۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری در ناوگان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت فعال است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ در طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، ۱۵۴ نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده شهر رشت با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، خودروی خود را نوسازی کردند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت خودرو و نقدی بودن پرداخت وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، ۹۹ درصد از تاکسیرانان شهر توان مالی برای نوسازی خودروی خود را ندارند.

زارع تصریح کرد: سال گذشته خودروهای سمند LX EF7 و پژو ۴۰۵ از چرخه طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج و در این مرحله خودروی سمند سورن پلاس گازسوز با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت بیش از ۲۷۴ میلیون تومان برای نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده است که قیمت آن همچنان در حال افزایش است و مالکان تاکسی توان پرداخت وجوه آن را ندارند.

وی تاکید کرد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است تا در قالب طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهرهای کشور، تسهیلات وام بانکی کم‌بهره اعطا شود؛ لذا در حال رایزنی با کمیته امداد هستیم تا این تسهیلات را برای تعدادی از رانندگان تاکسی شهری رشت دریافت کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: سال گذشته با کمک نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور مکاتباتی انجام دادیم تا برای نوسازی حدود ۵۰ دستگاه از تاکسی‌های فرسوده ویژه فرودگاه و راه‌آهن تسهیلات وام بانکی دریافت کنیم، اما به این علت که رشت جزو شهرهای آلوده کشور نیست تاکنون این درخواست به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با بیان رانندگان تاکسی به حداقل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام بانکی نیاز دارند، افزود: دولت باید برای حمایت از تاکسیرانان تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 665008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.