مطالبه‌گری از مسئولان یکی از وظایف مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

رئیس مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان گفت: یکی از منویات رهبری بزرگوار این است که نگذاریم پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری روی زمین قرار گیرد، در این راستا یکی از وظایف مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به عنوان یک نهاد مردمی، مطالبه‌گری از مسئولان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امربه‌معروف ونهی از منکر استان اصفهان، سردار جواد استکی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: مسئولان فرهنگی کشور اگر در طول سال‌های اخیر به وظیفه اصلی خود عمل کرده بودند، امروز دچار هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه نبودیم؛ ترک فعل‌ها باعث شده است که معضلاتی در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به ابلاغ وزیر کشور درباره مباحث عفاف و حجاب، وظیفه همه دستگاه‌ها اجرای آن است و وظیفه همه ما به ویژه آحاد مردم مطالبه‌گری از مسئولان است تا به نحو احسن اجرایی شود.

رئیس مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری، خاطرنشان کرد: یکی از منویات رهبری بزرگوار این است که نگذاریم پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه گری روی زمین قرار گیرد، در این راستا یکی از وظایف مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان یک نهاد مردمی، مطالبه‌گری از مسئولان است که در این زمینه مردم پای کار آمده‌اند و این مطالبه‌گری‌ها باعث پویایی و رشد نظام اسلامی خواهد بود.

سردار استکی با اشاره به روحیه معنوی و اعتقادی مردم، تاکید کرد هرکجا مردم پای کار آمدند پیشرفت‌ها و موفقیت‌های زیادی حاصل شده است و این به خاطر روحیه معنوی و اعتقادی و ایمان به خدای مردم است که خدا هم آنها را یاری می‌کند، در دفاع مقدس مردم بودند که به صحنه آمدند و با به صحنه آمدن مردم معادلات دشمن و نفوذی‌های دشمن همچون بنی‌صدر خائن درهم شکست.

وی اضافه کرد: دشمن با تمام توان در مبارزه با نظام اسلامی در میدان حضور دارد و امروز سرمایه‌گذاری دشمن روی نسل جوان و نوجوان است، باید مسئولان در این راستا تلاشی جدی داشته باشند.

رئیس مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: امیدآفرینی یکی از وظایف همه مسئولان است تا با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات مردم انجام وظیفه کنند، بحمدالله در طول مدت کوتاهی با برنامه‌ریزی‌هایی که شد بیش از ۲۰۰ نفر جوان جذب مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان شده‌اند که این به خاطر روحیه مطالبه‌گری و امیدآفرینی در جامعه انجام شده است.

سردار استکی با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین مظاهری و قبول مسئولیت دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، اضافه کرد: با حضور حجت‌الاسلام مظاهری به عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان یک حرکت و تحولی در قالب تعامل با دستگاه‌ها و در موضوع گشت ارشاد مسئولان و مسائل عفاف حجاب، انجام شده است که حضور این روحانی مبارز و دغدغه‌مند باعث امیدآفرینی در جامعه و در دل مردم مؤمن و انقلابی اصفهان شده است.

وی با اشاره به نقش تشکلات مردمی در سطح محلات، گفت: باید در محلات تشکلات را راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم، در مسائل امنیتی و مهم‌تر از آن فرهنگی آن محله فعال باشند و به عنوان متولی محله برای جامعه اسلامی تلاش کنند.

رئیس مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: مأموریت‌های فراجا زیاد و یکی از موارد آن مبارزه با مفاسد اخلاقی است که مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر همیشه خود را در کنار نیروی انتظامی می‌دانند و بحمدالله همکاری‌های بسیاری خوبی انجام شده است.

سردار استکی اضافه کرد: همه آحاد مردم وظیفه دارند که در همه عرصه‌ها مروج معروفات باشند و در مبارزه با منکرات با تذکر لسانی آن‌هم با زبان لین و بعد با مطالبه گری در برطرف شدن منکرات تلاش کنند.

وی اظهار کرد: دشمن همیشه دنبال ناامنی و راه‌اندازی اغتشاش در کشور است که باید با تلاش مضاعف و مجاهدانه جلوی این ناامن‌سازی‌های دشمن را بگیریم، البته دشمن از اعتقادات قوی مردم و ایمان به خدا و الطاف خداوند غافل است، وظیفه ما هم افزایی، هماهنگی و تعامل است که با این هم‌افزایی بزرگترین و تاثیرگذارترین اقدامات انجام خواهد شد.

معرفی چند مدیر کل و فرماندار به دستگاه قضائی به دلیل ترک فعل

حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر استان اصفهان نیز اظهار کرد: نیروهای مجمع رهروان امربه‌معروف ونهی از منکر همه بسیجی‌وار پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در برنامه‌ها مجاهدت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نگاه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر یک نگاه هم‌افزایی و تعامل با نیروهای انقلاب برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد: در حوزه گشت ارشاد مسئولان که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است، تاکنون چند مدیر کل، رئیس اداره و فرماندار به خاطر ترک فعل و با توجه به تذکر به مسئولان ارشد این ادارات، به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم.

حجت الاسلام مظاهری اضافه کرد: ظرفیت‌های مردمی یک بازوی توانمند برای همه نهادها به ویژه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است که باید این ظرفیت‌های مردمی را حفظ و حمایت و آنها را ساماندهی و پشتیبانی کنیم.

وی تاکید کرد: بحمدالله ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تعاملات خوبی را با نیروی انتظامی به ویژه پلیس امنیت اخلاقی و اماکن دارد که این همکاری و تعاملات باعث رسیدگی به بسیاری از گزارش‌های مردمی از هنجارشکنی‌ها در جامعه شده است.

به گزارش ایمنا، جلسه فصلی و مشترک فراجا و مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با حضور فرمانده فراجا استان اصفهان، معاونان، رئیس و اعضای شورای عالی مجمع و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 664869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.