خدمات‌رسانی ۲ هزار نیروی شهرداری در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم از آمادگی کامل مدیریت شهری در ایام بزرگداشت ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد مردم قم، اظهار کرد: مدیریت شهری با بسیج همه نیروها و امکانات برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی، رفاهی در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و همچنین کریمه اهل‌بیت (س) را طراحی و آماده کرده است.

وی اهمیت تمهیدات ترافیکی و حمل‌ونقلی را مورد توجه قرار داد و افزود: ستادهای هشتگانه خدماتی و اطلاع‌رسانی تشکیل و مقرر شد تمهیدات لازم به‌منظور تسهیل انتقال زائرین از پارک‌سوارها به مقاصد حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران صورت پذیرد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیاه‌پوشانی معابر، ساخت و نصب المان‌های مناسبتی، نصب بنرهای فرهنگی و راهنمای مسیر با محتوای مرتبط با ایام ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد، تجهیز و آماده‌سازی پارک‌سوارها به‌ویژه پارک‌سوار شمالی و امیرکبیر ازجمله اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین خواهد بود.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اهمیت حفظ نظافت و آراستگی هسته مرکزی شهر، تاکید کرد: بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارکنان خدماتی و فضای سبز و ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشتگانه به‌ویژه هسته مرکزی شهر، از هم‌اکنون در حال آماده‌سازی شرایط جهت استقبال مناسب از زائران هستند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی به‌منظور سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی حدفاصل پارک‌سوار شمالی تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) صورت پذیرفته و در این ایام سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌طور مستمر و در تمامی ساعات شبانه‌روز در اختیار شهروندان و زائران خواهند بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم اضافه کرد: با توجه به برپایی مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد ساعت ۱۰:۰۰ از مسیر میدان روح الله به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، آماده‌سازی و فضاسازی مسیر خیابان معلم، چهارراه شهدا انجام و اقداماتی نظیر شستشو و نظافت و آذین‌بندی به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به ضرورت تأمین و افزایش ضریب ایمنی در پارک‌سوارها گفت: کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این ایام ضمن استقرار در پارک‌سوارها و سایر مبادی، در آماده‌باش کامل خواهند بود تا در صورت بروز حادثه پیش‌بینی‌نشده، در کمترین زمان ممکن نسب به انجام‌وظیفه و ارائه خدمات اقدام کنند.

وی با اشاره به بروز بعضی ناهنجاری‌ها اجتماعی، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و عوامل سازمان بهزیستی و با محوریت ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان از محوطه‌های پیرامونی هسته مرکزی در اولویت بوده و آرزومندیم میزبانی شایسته برای زائران و مجاوران بانوی کرامت باشیم.

کد خبر 664669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.