اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ از ۱۳ خرداد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از ۱۳ خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا عسگریان با اشاره افزایش ٢٠ درصدی افزایش یارانه دهک‌های اول تا سوم با استفاده از طرح کالابرگ، اظهار کرد: مرحله جدید این طرح از ۱۳ خرداد آغاز شده و همه مشمولین طرح می‌توانند به صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی افزود: کارت جدیدی برای کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود، همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ٨٠ هزار تومان مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم اضافه شده است، گفت: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

عسگریان تاکید کرد: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح قیمت پایه کالاهای اساسی مدنظر است و نشان تجاری خاصی مدنظر نیست.

عسگریان، از افزایش مبلغ یارانه در استفاده از کالابرگ برای سایر دهک‌ها خبر داد و گفت: در آینده نیز با توجه به سیاست‌های عدالت‌بخش دولت مردمی مبلغ اعتباری کالابرگ افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 664654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.