استقلال ۱- پرسپولیس ۲/ تکمیل دوگانه سرخ​‌ها در دربی جنجالی

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران، امروز _چهارشنبه، دهم خردادماه_ از ساعت ۱۹:۴۵ تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار نهایی جام حذفی فوتبال

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: نزدیک به ۶۰ هزار نفر

گل‌ها: محمد حسین مرادمند (دقیقه ۱۱+۹۰) برای استقلال؛ مهدی ترابی (دقیقه ۳۰)، امید عالیشاه (دقیقه ۱۱۵) برای پرسپولیس

اخطار: پیمان بابایی (دقیقه ۴۷)، روزبه چشمی (دقیقه ۶۹) از استقلال؛ سروش رفیعی (دقیقه ۵۵)، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۶۵)، علی نعمتی (دقیقه ۶۹)، مهدی ترابی (دقیقه ۶۹)، امید عالیشاه (دقیقه ۱۱۶) از پرسپولیس

اخراج: ریکاردو ساپینتو (سرمربی استقلال، دقیقه ۱۰۳)

استقلال: حسین حسینی، حسین مرادمند (۱۰۰- عارف غلامی)، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (۶۷- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (۸۷- زبیر نیک نفس)، سعید مهری، آرش رضاوند (۸۷- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی، محمد محبی (۸۷- سجاد شهباززاده) و ارسلان مطهری (۳۲- پیمان بابایی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر (۷۰- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (۸۹- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (۲+۱۲۰- وحدت حنانوف)، میلاد سرلک، وحید امیری (۱+۱۲۰- کمال الدین کامیابی نیا)، سعید صادقی (۸۹- امید عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر (۱۰+۹۰- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: اشکان خورشیدی

شرح بازی:

صد و یکمین دربی تهران در حالی آغاز شد که از قبل از سوت آغاز داور تنش‌ها و حواشی دیدار شروع شده بود. از شعارهای تند هواداران استقلال علیه بیرانوند به دلیل حرکات زشت او پس از پایان تقابل قبلی دو تیم تا دست ندادن بازیکنان استقلال با بازیکنان پرسپولیس در شروع مسابقه اتفاقات عجیبی بودند که این بازی را تحت الشعاع قرار داده بودند. بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس همانند همه بازی‌های بزرگ این چند فصل برای گلزنی عجله‌ای نداشت و اجازه می‌داد حریف جلو بکشد تا فضا برای مهره‌های هجومی این تیم فراهم شود، در سوی دیگر استقلال به نظر بیشتر برای به ثمر رساندن گل عطش داشت و موقعیت‌های خوبی نیز توسط مطهری و محبی خلق کرد اما بی دقتی در ضربات پایانی مانع این شد تا استقلال زودتر از حریف خود به گل برسد. در حالی که بازی هرچه پیش می‌رفت زیباتر می‌شد در دقیقه ۳۰ این مهدی ترابی بود که روی یک توپ برگشتی در پشت محوطه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی مهار نشدنی گل اول بازی را به ثمر رساند. این گل در کنار مصدومیت و تعویض ارسلان مطهری اتفاقات بد نیمه نخست برای استقلال بودند و به نظر استقلال با روحیه‌ای ضعیف راهی رختکن شد.

در نیمه دوم پرسپولیس برای دفاع از تک گل ارزشمند خود پا به زمین گذاشته بود و در ضد حملات چشم به زدن گل دوم داشت. در سوی دیگر استقلال روی فرارهای مهدی قایدی و ضربات ایستگاهی برای رسیدن به گل تساوی حساب باز کرده بود. نیمه دوم نیز مانند نیمه نخست صحنه‌های خطرناک که برای هر دو تیم ایجاد می‌شد زیاد داشت اما اتفاق جالب بازی مصدومیت اشکان خورشیدی، داور وسط بازی بود، اتفاقی که باعث تاخیر ۶ دقیقه‌ای در بازی و تعویض او با محمد حسین زاهدی‌فر، داور چهارم مسابقه شد. در دقایق پایانی بازی استقلال با اضافه کردن مهاجمان بلند قد آخرین تلاش‌های خود را برای بازگشت به بازی انجام داد و در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس با اداره بازی در دقایق پایانی به سمت پیروزی پیش می‌رود، در آخرین ثانیه‌های بازی روی یک ارسال این محمد حسین مرادمند بود که با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند.

بازی در حالی به وقت‌های اضافه رفت که اخراج ریکاردو ساپینتو در ثانیه‌های پایانی بازی باعث شده بود استقلال بدون سرمربی خود به بازی ادامه دهد. شاید همین موضوع دلیلی بود بر بازی برتر پرسپولیس در وقت‌های اضافی، نمایشی که منجر به خلق موقعیت‌های بیشتر برای شاگردان یحیی شد. بازیکنان استقلال که به نظر از لحاظ بدنی ضعیف‌تر از حریف خود بودند در وقت‌های اضافی آنقدر به حریف خطا و ضربه ایستگاهی دادند تا بالاخره روی یکی از آنها این امید عالیشاه باشد که روی یک حرکت تمرین شده مستقیماً ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کند و سرخ‌ها دوباره در آزادی جشن برپا کنند.

پرسپولیس این بار در حفظ تک گل برتری خود موفق بود تا با پیروزی دو بر یک در این دیدار سخت و نفسگیر قهرمانی جام حذفی را هم به قهرمانی دیگر این فصل خود اضافه کند. آنها برای سومین بار در تاریخ خود در یک فصل همزمان قهرمان لیگ و حذفی شدند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۰- پرسپولیس) - توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه استقلال با دفع ناقص حردانی همراه شد تا روی خط محوطه جریمه توپ به ترابی برسد و او بی درنگ با یک شوت نوک پا دروازه حسینی را باز کند.

۱-۱ (۹۰+۱۱- استقلال) - روی یک ضربه آزاد، سعید مهری توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد تا این محمد حسین مرادمند باشد که با یک ضربه سر توپ را به کنج دروازه بیرانوند بفرستد.

۲-۱ (دقیقه ۱۱۵- پرسپولیس) - ضربه ایستگاهی امید عالیشاه از سمت چپ محوطه جریمه استقلال نواخته شد و بدون اینکه به بازیکنی برخورد کند به قعر دروازه حسینی رفت تا پرسپولیس دوباره پیش بیفتد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- شوت میلاد سرلک از نزدیک پشت محوطه جریمه استقلال در دستان حسینی جای گرفت.

دقیقه ۲۱- پاس بلند قایدی به پشت مدافعان پرسپولیس به محبی رسید تا او در حالی که در زاویه تنگی قرار داشت با شوتی زمینی دروازه بیرانوند را نشانه بگیرد اما توپ با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- در یک ضد حمله فرار قایدی از سمت راست با پاس در عرض او برای مطهری همراه شد و او که در محوطه جریمه قرار داشت با یک چرخش و ضربه محکم دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت اما توپ با برخورد به نوک انگشتان بیرانوند از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- شوت فنی و البته محکم سعید مهری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با سایش به تیر افقی دروازه به بیرون رفت تا فرصت طلایی استقلال برای گل تساوی از دست برود.

دقیقه ۴۳- شوت زمینی مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه استقلال با واکنش ناقص حسینی همراه شد اما توپ برگشتی به بازیکنان پرسپولیس نرسید و توسط استقلالی‌ها دور شد.

دقیقه ۴۹- پاس در عمق عالی سلمانی، قایدی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما بیرانوند با یک خروج به موقع توپ را از قایدی ربود تا موقعیت عالی استقلال را از این تیم گرفته باشد.

دقیقه ۵۱- مهدی قایدی در سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس با پشت سر گذاشتن اسماعیلی فر خود را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه محکم او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۹۰- در یک ضد حمله مهدی ترابی با شوتی فنی قصد زدن گل دوم را داشت اما توپ با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۳- ضربه ایستگاهی مهدی ترابی با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۲- ارسال خطرناک امید عالیشاه از سمت راست در محوطه جریمه استقلال با ضربه سر فرجی همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱۱- امیری در سمت راست محوطه جریمه استقلال با پاسی کوتاه اسدبیگی را در موقعیتی خوب قرار داد اما ضربه زمینی او از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۱۲۰- ضربه ایستگاهی محکم عالیشاه را حسینی دفع کرد.

اتفاق ویژه:

شعارهای تند هواداران استقلال علیه علیرضا بیرانوند، سنگپرانی تماشاگران دو تیم در زمان کرنرها، دست ندادن بازیکنان استقلال با بازیکنان پرسپولیس و عصبانیت و خشم عجیب ریکاردو ساپینتو پس از اخراج در دقیقه ۱۱+۱۰۰ اتفاقات زشت و عجیب این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

مهدی ترابی زننده گل اول پرسپولیس در کنار گولسیانی، مدافع این تیم بهترین های بازی امروز بودند.

کد خبر 664650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.