۱۶۰ واحد مسکونی شهرداری رشت تعیین تکلیف می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ۱۶۰ واحد مسکونی شهرداری در مسکن مهر که سال‌ها به حال خود رها شده بود، در سال‌ جاری تعیین تکلیف می‌شود.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۹۳، ۱۶۰ واحد مسکونی در مسکن مهر به‌عنوان حق‌السهم در اختیار شهرداری رشت قرار گرفت که طی این سال‌ها به حال خود رها شده است و باید هرچه سریع‌تر توسط شهرداری تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به دلیل بی‌توجهی مدیران وقت، بسیاری از تأسیسات برق و تجهیزات داخلی از جمله شیرآلات و درها و پنجره‌های این واحدهای مسکونی تخریب شده و به سرقت رفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، لایحه‌ای را به شورا پیشنهاد داده بود، مبنی بر اینکه ۱۶۰ واحد مسکن مهر برای تملک املاکی که در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، استفاده شود.

وی اضافه کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری توسط شورای اسلامی شهر مصوب شد اما در آن زمان به دلیل پایین بودن ارزش مسکن مهر، استقبال عمومی از این طرح بسیار کم بود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: طی سال‌های گذشته قیمت واحدهای مسکن مهر بسیار افزایش یافته است و قیمت‌های آن با واحدهای مسکونی داخل شهر تفاوت زیادی ندارد، لذا استقبال مردم به‌ویژه مالکان حریم رودخانه‌ها نسبت به خرید و تملک این خانه‌ها بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: در گذشته در حریم رودخانه‌های رشت، خانه‌هایی احداث شده است که به لحاظ زیست‌محیطی و امنیت وضعیت نامناسبی دارد و برای محیط شهری و شهروندان خطرآفرین است و شهرداری به آنها مجوز تعمیر و بازسازی نمی‌دهد، زیرا هرگونه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است، لذا با مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری خریداری، تملک، تخریب این خانه‌ها و تبدیل زمین آن به فضای سبز و پارک را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در حال حاضر افرادی به‌منظور فروش خانه قدیمی و فرسوده خود در حریم رودخانه‌ها به شهرداری مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه شهرداری به دلیل محدودیت اعتبارات مالی امکان خرید تمام املاک حریم رودخانه‌ها ندارد، می‌تواند با بازسازی و جایگزین کردن تجهیزات به سرقت رفته در واحدهای مسکن مهر، با قیمت کارشناسی، واحدهای خود را با خانه‌های شهروندان تهاتر کند.

وی با بیان اینکه با تهاتر واحدهای مسکونی شهرداری با املاک حریم رودخانه، مشکلات مسکن ساکنان این مناطق رفع و از تخریب بیشتر واحدهای مسکن مهر شهرداری جلوگیری می‌شود، گفت: رئیس شورای اسلامی شهر طی مکاتبه‌ای با شهردار خواستار تعیین تکلیف سریع املاک مسکن مهر و معرفی مدیرانی که در نگهداری این املاک کوتاهی کرده‌اند و موجب ضرر و زیان به بیت‌المال شده‌اند، به مراجع ذی‌ربط شده است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 664641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.