وضعیت بورس امروز / افزایش فشار فروش در گروه خودرویی

بازار سهام امروز از ابتدای معاملات با افزایش عرضه مواجه شد و گروه خودرویی، انبوه‌سازی و بانکی فشار فروش بیشتری داشتند. در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار و ۳۸۱ واحدی به دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۵ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سهام امروز از ابتدای معاملات با افزایش عرضه مواجه شد و گروه خودرویی، انبوه‌سازی و بانکی فشار فروش بیشتری داشتند. در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار و ۳۸۱ واحدی به دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۵ رسید؛ نمادهای فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر منفی و نماد فارس بیشترین تأثیر مثبت در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز کاهشی معادل ۸ هزار و ۳۸۳و احد را ثبت کرد و به عدد ۷۶۵ هزار و ۵۰۹ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هشت هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۵۷۲ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۱ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۳۶۲ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۲۰۲ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۶۲۴ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، خاور و آریا بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۸۹ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۶ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۱۰ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۶۲ هزار معامله به ارزش ۷۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۷۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان بود که این مقدار، مبلغ ۹ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۱ میلیارد ۲۲۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۰ میلیارد ۳۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۸ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۷۳ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، دارایکم، کیان

بیشترین حجم معامله: شستا، خودرو، وتجارت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: ونیرو، سغرب، وساخت

بیشترین کاهش قیمت: وساپا، کماسه، خزر

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۳۳ ۲۷۸
فرابورس ۱۷۴ ۲۰۱

اخبار مهم

سرمایه‌گذاران حقیقی امکان خرید عرضه اولیه والماس را نداشتند

پیرو اطلاعیه شماره ۵۱۸۲/الف/۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ این شرکت، امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰، تعداد ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد معاملاتی (والماس ۱) و نمونیک AHIZ۱ به روش حراج صرفاً به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط عرضه شد.

وتجارت و وبملت به زودی مجمع برگزار می‌کنند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک ملت که با نماد «وبملت» در بازار سهام حضور دارد، روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه برگزار خواهد شد. سود سهم اعلام شده برای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۲۱ تومان بوده و بر همین اساس تحلیلگران بازار حداقل سود سال جاری را ۱۲۵ تومان برآورد کرده‌اند. زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت نیز روز چهارشنبه _سی‌ویکم خرداد_ خواهد بود. بانک تجارت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ به سود خالص ۱۲۸۷۸ میلیارد تومانی دست یافت که با رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه شد. سود هر سهم نیز در این دوره به ۵۷۵ ریال رسید.

گزارش خوب تپسی در اردیبهشت ماه

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس میزان درآمدی که در دومین ماه سال جاری از خود بر جای گذاشت ۷۳ میلیارد تومان بوده است. میزان درآمدی که این شرکت در اردیبهشت‌ماه از خدمات خود شناسایی کرد ۴۶ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته و ۱۱۵ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی این شرکت استارتاپی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.

"فخوز" بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت

شرکت فولاد خوزستان در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۸۰ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱۰ درصدی همراه بود، همچنین "فخوز" میزان درآمد تجمیعی که در این دوره دو ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بود.

نقشه بازار

وضعیت بورس امروز / افزایش فشار فروش در گروه خودرویی

کد خبر 664615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.