روش ابوظبی برای نظارت بر میکروموبیلیتی‌ها

رئیس مرکز حمل‌ونقل یکپارچه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، ادعا کرده است که به‌زودی از یک بستر نرم‌افزار اختصاصی برای نظارت بر میزان بهره‌گیری از میکروموبیلیتی‌های اشتراکی در سراسر شهر بهره خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اشتراک میکروموبیلیتی‌هایی نظیر دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری برنامه‌ریزان ابوظبی طی چند سال گذشته تبدیل شده، با این حال تاکنون میزان تردد از طریق آن‌ها برای مدیران هنوز به‌طور کامل مشخص نشده است. از آن‌جا که افزایش بهره‌گیری از این وسایل نقلیه سبز برای ابوظبی به منظور تسهیل تحقق اهداف پایدار بسیار حائز اهمیت است، مدیران تصمیم گرفته‌اند نرم‌افزاری را برای این منظور به‌کار گیرند که مشخص می‌کند در هر روز چه تعداد سفر از طریق میکروموبیلیتی‌های اشتراکی انجام شده است و این قابلیت به سهم خود مدیران را به اعمال اقدامات بیشتری جهت تشویق شهروندان به تردد از طریق دوچرخه‌ها و اسکوترهای اشتراکی سوق خواهد داد.

استفاده از نرم‌افزار جدید که توسط شرکت Vianova توسعه داده شده، به‌تازگی و به‌طور آزمایشی آغاز شده است که به‌نظر می‌رسد موفقیت پروژه مدیران را به بهره‌گیری دائمی از آن سوق داده است.

روش ابوطبی برای نظارت بر میکروموبیلیتی‌ها

هوش حمل‌ونقل اشتراکی

نرم‌افزار جدید Vianova داده‌های کاملی را از میزان استفاده از دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی اشتراکی توسط شهروندان به مرکز پردازش داده‌ها که در اداره حمل‌ونقل شهری واقع شده است، ارسال می‌کند و پس از آن افراد مسئول در این بخش، به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌پردازند و نتایج نهایی را به شکل گزارش در اختیار مدیران شهر برای اعمال اقدامات کارآمدتر در این زمینه قرار می‌دهند. جالب است بدانید که نرم‌افزار جدید اطلاعات مربوط به میزان بهره‌گیری از فضاهای پارک شهری توسط کاربران دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی اشتراکی را نیز فراهم می‌آورد که این امر به سهم خود مدت زمان پارک این وسایل نقلیه سبز را که باید از بازه زمانی کلی استفاده از آن‌ها کسر شود، مشخص می‌کند.

برنامه‌ریزان ابوظبی هدف خود از به‌کارگیری این نرم‌افزار را آگاهی از ضرورت اعمال اقدامات بیشتر برای تشویق مردم به استفاده از میکروموبیلیتی‌های اشتراکی همچنین بهبود خدمات خود در این بخش معرفی کرده و آن را رویکردی بسیار اثربخش برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن خود دانسته‌اند.

کد خبر 664580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.