۴۹ نفر در کشور بیش از ۲۰ واحد خانه خالی دارند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۲۰ خانه خالی شناسایی شده است که از میان خانه‌های شناسایی شده از قبل، ۴۹ نفر مالک بیش از ۲۰ واحد مسکونی بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدهادی سبحانیان امروز _چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲_ اظهار کرد: برای اولین بار سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه کشور به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ۱۸ هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ وصول شده است، همچنین در دو ماه ابتدای سال جاری نیز هشت هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی وصول شده است.

به گفته وی، بیش از ۱۸۰ هزار حساب شخصی شناسایی شده‌اند که غیرتجاری بوده اما فعالیت تجاری داشته‌اند و هیچ اطلاعاتی در نظام مالیاتی نداشته‌اند. علاوه بر این، توانستیم ۴۵ شخص حقیقی را که فاقد هیچ‌گونه ثبت‌نامی در نظام مالیاتی بوده اما به میزان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان واریزی به حساب هریک از این افراد بوده است. در مجموع ۶۶ هزار میلیارد تومان واریزی متعلق به حساب این افراد بوده است که شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۷۷ هزار خودروی لوکس شناسایی شده است. تکلیف قانون بودجه برای مالیات این خودروها شش هزار میلیارد تومان بوده، اما میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان دو هزار میلیارد تومان است، از این میزان نیز، ۷۷۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

سبحانیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، حدوداً به تعداد ۲۶۳ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده است. تکلیف قانون بودجه برای مالیات این خودروها شش هزار میلیارد تومان بوده، اما میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. از این میزان نیز، ۲۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است. همچنین ۱۲ هزار خانه خالی شناسایی شده و تکلیف قانون بودجه برای این خانه‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی بوده است. میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان این پایه مالیاتی، ۳۹۲ میلیارد تومان است که از این میزان نیز ۲۵ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد خانه‌های خالی شناسایی شده، ۴۵ هزار واحد بود و بیش از دو هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از محل این خانه‌ها در قانون بودجه تکلیف شده بود. اما تاکنون شش میلیارد تومان مالیات وصول شده است. امسال نیز ۵۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده است. در ضمن تاکنون ۴۹ نفر شناسایی شده‌اند که بیش از ۲۰ واحد خانه خالی دارند.

کد خبر 664570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.