ساخت واحدهای یک طبقه نهضت ملی مسکن در جوانی جمعیت تاثیر شگرفی دارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌ که مسکن مهر طرح بزرگی بود،‌ گفت: ساخت واحدهای یک طبقه نهضت ملی مسکن در جوانی جمعیت و امیدآفرینی بین مردم تاثیر شگرفی دارد.

به گزارش ایمنا، مهرداد بذرپاش اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با فعالیت شبانه‌روزی همکاران، نتایج قابل توجهی به دست آمده است که در مقایسه با سال‌های گذشته می‌توان بزرگی آن را درک کرد.

وی افزود: در مسکن مهر که طرح بزرگی بود، هشت هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده شهر الحاق شد. در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون این رقم به بیش از ۳۱ هزار هکتار زمین رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت واحدهای یک طبقه با واگذاری زمین به مردم افزود: این یک اقدام کم‌سابقه بعد از انقلاب بوده است و در شکستن احتکار و سوداگری، جوانی جمعیت و امید آفرینی بین مردم تأثیر شگرفی دارد.

بذرپاش همچنین با اشاره به این‌که تکمیل کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات وارد مراحل جدیدی شده است، اضافه کرد: تکمیل این کریدورها کاری بسیار بزرگ و بی‌سابقه است که با همکاری همه کشورها برای استفاده از آن در حال انجام بوده است و برای آیندگان و فرزندانمان تولید ثروت ملی به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بزرگ انجام شده در راستای توسعه ناوگان هوایی گفت: با وجود اینکه حوزه هواپیمایی یک بخش صددرصد تحریمی است، مسیری رو به جلو را طی کرده و دستاوردهایی به همراه داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوزه بنادر اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بنادر با سرمایه‌گذاری بخش عمومی، بخش خصوصی و کشورهای خارجی در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده نیز بسته نوزده‌گانه‌ای در اسفندماه ابلاغ شد.

وی افزود: اجرای این بسته جهشی را در تولید مسکن ایجاد خواهد کرد و علاوه بر افزایش ایمنی واحدهای مسکونی که برکات قابل توجهی برای نجات جان انسان‌ها دارد، رشد تولید مسکن، تولید شغل و کسب و کار را هم به ارمغان خواهد آورد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از بهترین روش‌های تولید مسکن ساخت و سازها و نوسازی بافت فرسوده است.

بذرپاش با اشاره به مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس این مصوبه هر زمینی که بیش از ۱۰ سال از کاربری مسکونی آن گذشته و ساخت و ساز در آن انجام نشده باشد، باید تغییر کاربری دهد که با این کار رونقی در ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

کد خبر 664558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.