نصب پنل‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌های عمومی گلاسکو

نصب پنل‌های خورشیدی بر بام سازه‌های عمومی شهر، از جدیدترین اقدامات مدیران گلاسکو در اسکاتلند به‌شمار می‌رود که با هدف کاهش انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی شهری و به حداقل رساندن بودجه‌های شهری در این زمینه پیاده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران گلاسکو پیش‌بینی کرده‌اند که نصب پنل‌های خورشیدی بر بام سازه‌های عمومی شهر، ذخیره بیش از ۷۵۰ هزار پوند منابع مالی را به دنبال داشته باشد، ضمن این‌که در کاهش انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از همه مهم‌تر این‌که زمینه را برای تسریع تحقق اهداف صفر فراهم خواهد آورد. در مرحله اول اجرای پروژه تعداد ۱۵ مدرسه عمومی، مراکز مراقبت سلامت، تفریح‌گاه‌ها، تالار کلوین، یک مجتمع ورزشی بسیار بزرگ و سالن کنسرت رویال شهر مشمول دریافت پنل‌های خورشیدی خواهد شد، با این حال مدیران از توسعه طرح به سایر سازه‌های مهم در آینده نزدیک خبر داده‌اند. مرحله اول نصب پنل‌های خورشیدی روی سازه‌های مهم شهری به‌تازگی آغاز شده است و معماران صرف هزینه‌ای دو میلیون پوندی را برای اجرای نهایی آن برآورد کرده‌اند.

در حال حاضر، اعضای شورای شهر گلاسکو به نصب ۳۳ ردیف پنل خورشیدی در بام سازه‌های سراسر شهر پرداخته‌اند که تولید نیروی تجدیدپذیر از آن‌ها به حدود ۶۱۶ هزار کیلووات ساعت می‌رسد. نصب پنل‌های خورشیدی در سازه‌های عمومی طی مرحله جدید، سه هزار و ۷۰۰ کیلووات‌ساعت انرژی مضاعف تولید خواهد کرد که قرار است این نیرو برای مصرف خود ساختمان‌های میزبان پنل‌ها، مورد استفاده قرار گیرد.

نصب پنل‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌های عمومی گلاسکو

البته پیش از آغاز طرح جدید، تمام سازه‌هایی که قرار است مشمول نصب پنل‌های خورشیدی باشد، از نظر استقامت و سایر ویژگی‌ها برای این منظور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که مدیران در نظر دارند به بررسی ۳۵ ساختمان عمومی بیشتر برای نصب پنل‌ها در مرحله بعد بپردازند. پنل‌های خورشیدی جدید از طول عمری ۲۵ ساله برخوردار است و همین امر، دست کم تا حدود سال ۲۰۵۰، کاهش انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی را در گلاسکو تضمین خواهد کرد.

برنامه‌ریزان گلاسکو امیدوار هستند که توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی شهری، به آن‌ها در تحقق اهداف صفر انتشار کربن کمک کند و اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بر زندگی شهروندان را به حداقل برساند.

کد خبر 664540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.