لزوم جذب اعتبارات ملی برای احیای آثار و مکان‌های تاریخی ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: میراث فرهنگی و تاریخی یک شهر از مولفه‌های هویت آن محسوب می‌شود، لذا اداره کل میراث فرهنگی باید به‌دنبال جذب اعتبارات ملی برای احیای آثار و مکان‌های تاریخی استان و شهر ارومیه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحیدافشار امروز _چهارشنبه دهم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه حفظ ابنیه تاریخی و بافت قدیمی ارومیه مورد تاکید مدیریت شهری است، اظهار کرد: میراث فرهنگی و تاریخی یک شهر از مؤلفه‌های هویت آن محسوب می‌شود و در این خصوص تمام افراد در برابر هویت ارومیه مسئول هستند.

وی افزود: فقط یک مدیر بومی می‌تواند ارزش تاریخی، معنوی و روح یک بنا و اثر تاریخی را در محلات و مناطق قدیمی و بافت تاریخی شهر ارومیه حس کند و در راستای حفظ این میراث گرانقدر دغدغه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: انتصاب مدیر بومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی پس از سال‌های طولانی رضایت‌بخش بود که امیدواریم بتوانیم از تفکرات وی در راستای احیای آثار تاریخی و باستانی و حفظ و معرفی میراث معنوی و فرهنگی ارومیه و مقوله بسیار مهم توسعه گردشگری بهره‌مند شویم.

وحیدافشار اضافه کرد: در راستای حفظ و احیای آثار تاریخی و هویت شهر ارومیه باید به‌دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم اما تاکنون به این مهم توجه چندانی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تاریخ این شهر و قدمت آثار تاریخی و باستانی ارزشمند در جای‌جای این شهرستان پهناور، زبانزد بوده است و کمتر منطقه‌ای با این شرایط در کشور وجود دارد اما آنگونه که باید برای حفظ، شناساندن و احیای آنها گام برنداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم به‌صورت عمومی با هدف جذب گردشگران و علاقه‌مندان اقدامات گسترده‌ای انجام دهیم.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی باید به‌دنبال جذب اعتبارات ملی برای احیای آثار و مکان‌های تاریخی استان و شهر ارومیه باشد.

وحیدافشار ادامه داد: مدیریت شهری در راستای توسعه گردشگری و ارتقای اقتصاد شهری از طریق ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به همکاری با این مجموعه میراث فرهنگی است.

کد خبر 664533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.