هوشمندسازی مدیریت پسماند در پایتخت استونی

مدیران تالین، پایتخت استونی، هوشمندسازی کانتینرهای پسماند شهری را به‌طور آزمایشی آغاز کرده‌اند و در نظر دارند در صورت موفقیت‌آمیز بودن، آن را به‌طور دائمی گسترش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که سطل زباله‌های سراسر تالین در اغلب موارد بیش از تکمیل ظرفیت تخلیه می‌شود و این در حالی است که سرریز شدن زباله از ۱۰ درصد آن‌ها نیز گاهی چشم‌اندازهای نامطلوب و آلوده‌ای را برای پایتخت به‌وجود می‌آورد. بسیاری از شهروندان به‌طور مرتب از آلودگی محیط اطراف زندگی خود به علت تخلیه دیرهنگام کانتینرهای پسماند شاکی بوده‌اند و همین امر مدیران را به هوشمندسازی این تجهیزات سوق داده است.

نصب سنسورهای هوشمند روی سطل‌های زباله شهری امکان ارسال داده‌های زمان واقعی را هنگام پر شدن هر کانتینر به مرکز پردازش داده‌ها فراهم می‌آورد و همین امر، مدیران را به اقدام زودهنگام برای تخلیه این کانتینرها، پیش از سرریز شدن آن‌ها سوق خواهد داد.

هوشمندسازی مدیریت پسماند در تالین

در واقع همه سطل‌های پسماند شهری به‌موقع به دفن‌گاه‌های زباله انتقال داده خواهد شد و به دنبال آن، احتمال سرریز شدن کانتینرها یا تخلیه آن‌ها قبل از پر شدن به صفر می‌رسد که همین امر می‌تواند از طریق کاهش نیاز به عبور و مرور وسایل نقلیه مخصوص حمل برای تخلیه کانتینرهای خالی یا نیمه‌پر، در کاهش انتشار کربن ناشی از تردد نقش مهمی ایفا کند.

افزایش کارآمدی در تالین

معاون شهردار تالین هدف برنامه‌ریزان پایتخت استونی را از اجرای پروژه جدید، افزایش کارآمدی مرکز پسماند شهری و بهبود کیفیت خدمات در این بخش معرفی کرده و مدعی شده است بهره‌گیری از فناوری برای این منظور می‌تواند بهبود چشمگیر کیفیت هوا و پاکی محیط شهری را به دنبال داشته باشد. وی ادعا کرده است که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد سطل‌های زباله شهری به‌طور نیمه‌پر تخلیه می‌شود که این امر به سهم خود مصرف بی‌رویه انرژی همچنین انتشار کربن ناشی از تردد خودروهای حمل بار را به دفن‌گاه‌های زباله و در داخل شهر به دنبال داشته است.

معاون شهردار پیش‌بینی کرده است که هوشمندسازی سطل‌های زباله حتی در مرحله آزمایشی، به کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های حمل و پردازش پسماندهای شهری منجر خواهد شد که در صورت نصب سنسورهای هوشمند در تمام کانتینرهای سراسر شهر، صرفه‌جویی در هزینه‌های شهری مربوطه به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

هوشمندسازی مدیریت پسماند در تالین

کد خبر 664521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.