رودخانه باراجین ساماندهی می‌شود

شهردار قزوین گفت: عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه باراجین در مجاورت پروژه کمربندی سبز در حال اجرا است و خاک‌برداری محل اجرای جان‌پناه، گابیون‌بندی و سنگ‌چینی شیب رودخانه انجام شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند اجرای عملیات ساخت و تکمیل بازارچه برکت اظهار کرد: بازارچه برکت با ۱۶ غرفه در ضلع شمال غربی میدان کاسپین شهرک مینودر واقع شده است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به عملیات رنگ‌آمیزی عرضی معابر و سرعتکاه‌های سطح شهر افزود: به منظور افزایش زاویه دید رانندگان و نظم‌بخشی به عبور و مرور شهروندان، سرعتکاه‌ها و معابر بلوار غدیر و جمهوری (نبش پارک بانوان) رنگ‌آمیزی شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: عملیات رنگ‌آمیزی و خط‌کشی ایستگاه‌های اتوبوس به منظور متمرکز کردن حواس رانندگان به محل‌های ایست اتوبوس، جلوگیری از نقض این حریم توسط خودروهای متفرقه، روان‌سازی ترافیک و نظم‌بخشی به فعالیت اتوبوس‌ها در خیابان‌های سطح شهر اجرا می‌شود.

صباغی اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان ساکن کوچه‌های یزدی، مافی و هاشمی درباره حجم بالای عبور خودروها، مشکلات ترافیکی میدان ارتش و کوچه‌های بلوار مدرس بررسی شد.

وی ادامه داد: وضعیت ترافیکی محور شهید بهشتی، حدفاصل میدان قدس تا میدان سیدحسن نصرالله و طرح احداث پارکینگ برای مراجعان به پارک دهخدا مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قزوین تصریح کرد: شهرداری در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری، عملیات احداث نهر کانیو در محله ناصرآباد، کوچه سخاوت را توسط عوامل این ناحیه با هدف هدایت رواناب‌های سطحی انجام می‌دهد. انجام عملیات نصب دریچه و بازسازی کفپوش معابر در ناحیه آزادگان به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان، عملیات مرمت و بازسازی کفپوش معابر در خیابان‌های ساحل، نادری شمالی و نصب دریچه فلزی در خیابان بوعلی غربی توسط پیمانکار ۱۳۷ معاونت خدمات شهری منطقه چهار انجام شد.

صباغی گفت: عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه باراجین در کنار پروژه کمربندی سبز (قطعه شمالی کمربندی شرق شهر) در حال اجرا است و خاکبرداری محل اجرای جان‌پناه، اجرای گابیون‌بندی (قفس‌های توری با هدف جلوگیری از ریزش دیوارهای خاکی) و سنگ‌چینی شیب رودخانه انجام شده است.

وی افزود: در راستای اجرای عملیات عمرانی پروژه کمربندی شرق شهر، اجرای فضای سبز منظر به مساحت ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰، اجرای نمای ساختمان سرویس بهداشتی و خدماتی شماره چهار و اجرای آسفالت مسیر به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع در حال انجام است.

کد خبر 664494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.