استقلال - پرسپولیس /  جنگ تمام‌عیار برای دومین جام فصل

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در صدویکمین رویارویی خود با یکدیگر، امروز دیدار نهایی جام حذفی را برپا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران، امروز _چهارشنبه، دهم خردادماه_ از ساعت ۱۹:۴۵ به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران

استقلال - پرسپولیس

زمان: چهارشنبه، دهم خردادماه، ساعت ۱۹:۴۵

ورزشگاه: آزادی

داور: اشکان خورشیدی

آخرین رویارویی: پرسپولیس یک - استقلال صفر

پخش زنده: شبکه سه

دومین جام ساپینتو یا دبل یحیی؟

استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو تیم فصل موفقی را پشت سر گذاشته‌اند و فارغ از نتیجه امروز، می‌توان نمره قبولی را به هر دو تیم در فصل جاری داد زیرا در دو جام جزو تیم‌هایی بوده‌اند که تا آخرین مقاطع مدعی ماندند.

استقلال که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فصل را آغاز کرد در طول فصل پستی و بلندی‌های متعددی را پشت سر گذاشت اما در نهایت به عنوان یکی از سه تیم مدعی تا هفته‌های پایانی لیگ، مدعی قهرمانی بود و در جام حذفی نیز موفق شده است تا فینال پیش رود. ریکاردو ساپینتو که امسال عملکرد خوبی در استقلال داشته است، امیدوار است برخلاف بیشتر بازی‌های بزرگ فصل برابر تیم‌های مدعی، این بار فاتح نبرد بزرگ در فینال جام حذفی باشد و پس از بازی سوپرجام دومین قهرمانی خود را با استقلال جشن بگیرد.

در سوی دیگر میدان یحیی گل‌محمدی قرار دارد که تیمش به هر روشی بود از کورس هفته‌های پایانی لیگ برتر سربلند بیرون آمد و قهرمان بیست‌ودومین دوره لیگ برتر شد. پرسپولیس که با پشت سر گذاشتن تیم‌های مدعی مثل سپاهان و گل‌گهر به فینال جام حذفی رسیده است، دوست دارد دومین جام را در فصل جاری کسب کند تا برای دومین بار در چند سال اخیر دبل کرده باشد.

استقلال در اندیشه انتقام، پرسپولیس تشنه اثبات شایستگی

دو تیم در شرایطی امروز به مصاف یکدیگر می‌روند که همین چند هفته پیش در صدمین رویارویی خود در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. آن دیدار که شاید حساس‌ترین دربی اخیر دو تیم بود را پرسپولیس به لطف تک‌گل عیسی آل‌کثیر به سود خود به پایان رساند تا در ادامه با لغزش سپاهان، این پرسپولیس باشد که قهرمان لیگ شود. با این حال اما برد پرسپولیس در آن دیدار به لطف اشتباه بزرگ داور مبنی بر اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال که در دقایق آغازین بازی رقم خورد، باعث شد استقلالی‌ها طی هفته‌های اخیر اعتراضات زیادی به داوری در فوتبال ایران داشته باشند و حتی خواهان حضور داور خارجی برای فینال جام حذفی باشند، درخواستی که البته با مخالفت فدراسیون مواجه شد تا اشکان خورشیدی در آخرین قضاوتش این دیدار را سوت بزند.

این در حالی است که پرسپولیسی‌ها نیز استدلال‌های خود را از داوری در بازی قبلی دو تیم دارند و معتقدند با شایستگی خود موفق به پیروزی در آن بازی شده‌اند. همین موضوع شاید عامل انگیزشی برای بازیکنان پرسپولیس باشد که با توانی دو چندان آماده دربی صدویکم شوند.

سرخابی‌هایی که دربی را از دست دادند

دو تیم در شرایطی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که هر کدام یک مصدوم برای این دیدار دارند، در پرسپولیس لئوناردو پریرا و در استقلال عارف غلامی به دلیل مصدومیت فینال جام حذفی را از دست داده‌اند. همچنین مهدی مهدی‌پور، هافبک استقلال نیز به دلیل دوکارته شدن فینال جام حذفی را از دست داده است. وضعیت کوین یامگا پیچیده است، او با توجه به مصدومیتی که پشت سر گذاشته است شرایط بازی را ندارد اما شاید اگر بازی به ضیافت پنالتی‌ها بکشد، ساپینتو او را به زمین بفرستد تا با توجه به مهارتش در ضربات پنالتی، یکی از پنالتی‌ها به او سپرده شود.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

استقلال:

حسین حسینی، حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی‌گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر

کد خبر 664492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.