لایحه برنامه هفتم توسعه فردا به مجلس ارسال می‌شود

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارسال شد اما با نامه قالیباف به رهبر انقلاب اسلامی، ملاحظات مورد نظر را در دولت اعمال کردیم و لایحه نهایی شد که فردا به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد حسینی در نشست شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس، اظهار کرد: لایحه تأسیس وزارت بازرگانی هم به مجلس ارائه شده که امیدواریم به تصویب برسد. وزارت صمت در شش سال اخیر هشت وزیر به خود دیده که نشان دهنده اهمیت تفکیک صنعت و معدن از تجارت است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر وزیر جهاد کشاورزی را هم به مجلس معرفی کنیم، ادامه داد: لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی و به مجلس ارسال شد اما محمد باقر قالیباف نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت و در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه ملاحظاتی داشت که رهبر انقلاب این نامه را به دولت ارجاع دادند لذا دست نگه داشتیم و ملاحظات مورد نظر را در دولت اعمال کردیم و لایحه نهایی شد که فردا به مجلس ارسال می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور درباره لایحه عفاف و حجاب، گفت: این لایحه در قوه قضائیه تهیه شده و دولت هم نظراتش به پیوست اعلام کرده است و سپس آن را به مجلس ارسال کردیم. مباحثی در این خصوص مطرح شد و تجدیدنظرهایی در آن اعمال کردیم که این لایحه امروز ظهر نهایی شد و به مجلس رفت و دست مجلس انقلابی برای نهایی کردن این لایحه باز است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به برخی اقدامات مثبت دولت سیزدهم در دوره فعالیت آن اشاره و اظهار کرد: دولت قبلی می‌گفت ما زبان دنیا را می‌شناسیم اما حتی با کشوری چون تاجیکستان که مشترکات زیادی با ما دارد روابط به گونه‌ای بود که همه فعالیت‌های ما در این کشور تعطیل شده بود و با عضویت ایران در شانگهای مخالفت می‌کرد که در زمان دولت سیزدهم این مشکل رفع شد. بحث ارتباط با مصر هم بعد از برقراری ارتباط با عربستان اخیراً مطرح شده است.

معاون رئیس‌جمهور یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم را اجرای طرح‌های آبرسانی به اکثر استان‌های دارای پروژه‌های کلان آب‌رسانی عنوان کرد و افزود: الان می‌بینیم که پروژه‌های آب‌رسانی این استان‌ها مانند همدان و خوزستان در حال بهره‌برداری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 664479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.