حمیده اسماعیل‌نژاد رکورد ملی ماده صد متر بانوان را شکست و قهرمان شد

حمیده اسماعیل‌نژاد، قهرمان دوهای سرعت بانوان کشور در جریان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی ارزروم ترکیه موفق شد ضمن شکست رکورد ملی در جایگاه نخست رقابت ماده صد متر این مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیده اسماعیل‌نژاد، قهرمان دوهای سرعت دو و میدانی بانوان کشورمان امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه_ با شرکت در رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی شهر ارزروم در کشور ترکیه با ثبت زمان ۱۱.۴۳ ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی موفق شد در جایگاه نخست رقابت ماده صد متر این مسابقات قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

اسماعیل‌نژاد در حالی موفق به رکوردشکنی شد که سرعت باد منفی ۱.۳ بوده است. رکورد قبلی این ماده با زمان ۱۱.۴۴ ثانیه (۱۴۰۱/۴/۴- ترکیه) متعلق به فرزانه فصیحی بود؛ گفتنی است رکورد ملی حمیده اسماعیل‌نژاد پس از تأیید تست دوپینگ از سوی کمیته پزشکی ثبت خواهد شد.

روز گذشته نیز حسن تفتیان رکورددار ماده صد متر رشته ورزشی دو و میدانی کشورمان و دارنده مدال‌های طلا مواد صد و ۶۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا که به منظور برپایی اردو آماده سازی خود در خارج از کشور به‌سر می‌برد با شرکت در رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی تور قاره‌ای سطح برنزی شهر فورباخ فرانسه موفق شد در جایگاه نخست رقابت ماده ۱۰۰ متر این رقابت‌ها قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بر همین اساس، سریع‌ترین مرد کشورمان در دور مقدماتی این رقابت موفق شد حد نصاب ۱۰.۱۴ ثانیه را به ثبت برساند و راهی فینال شود. تفتیان در جریان برگزاری مرحله نهایی این مسابقات موفق شد با ثبت زمان ۱۰.۱۲ ثانیه در جایگاه نخست قرار گیرد و عنوان قهرمانی را کسب نماید. تفتیان در رقابت قبلی خود در جریان این اردو آماده‌سازی و در کشور جامائیکا موفق شده بود، با ثبت حدنصاب ۱۰.۲۴ ثانیه در جایگاه نخست ماده صد متر قرار گیرد و عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

کد خبر 664473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.