۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان شامل وادی بنی‌خالد، شبه‌جزیره مسندم، شهر فرهنگی نیزوا، شن‌های وهیبا و دیدنی‌های شهر مسقط می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عمان یکی از کشورهای امن منطقه خلیج فارس است که در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار دارد و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. از ویژگی‌های این کشور دوست‌داشتنی می‌توان به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیز، شهرهای زیبا و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها در آن اشاره کرد. عمان در همه فصل‌ها دارای آب‌وهوای آفتابی و گرم است و یکی از بهترین کشورها برای زندگی محسوب می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید که عمان یک کشور بیابانی و دورافتاده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به این کشور زیبا سفر کنید و از تماشای جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

وادی بنی‌خالد

اگر بخواهیم فقط یک مکان را در کشور عمان انتخاب کنیم که زیبایی طبیعی آن را به تصویر بکشد، باید وادی بنی‌خالد را به شما معرفی کنیم. این جاذبه گردشگری، در واقع دره‌ای طولانی و باریک است که آب را از کوه‌ها به مناطق پایین هدایت می‌کند. وادی بنی‌خالد، گذرگاهی برای جریان آب حیات‌بخش و نفوذ آن به زمین‌های بایر و بی‌ثمر است. این مکان شگفت‌انگیز از مجموعه استخرهای زمردی و فیروزه‌ای تشکیل شده است و غاری بزرگ در آن وجود که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. همچنین وادی بنی‌خالد، یک مکان بسیار محبوب برای شنا کردن و پیک‌نیک‌های خانوادگی محسوب می‌شود. آب وادی بنی‌خالد از شمال به جنوب جریان دارد که ابتدا به صورت نواری باریک آغاز می‌شود و سپس به رودخانه می‌پیوندد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

شن‌های الشرقیه (شن‌های وهیبا)، محله خالی عمان

گذراندن مدتی در محله خالی عمان برای هر کسی که می‌خواهد نبض فرهنگ سنتی بادیه‌نشین منطقه را احساس کند، لذت‌بخش است. در واقع شن‌های چهار بیابان در داخل مرزهای عمان وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها رب الخالی (Rub Al Khali) یا محله خالی است. این مکان یکی از بزرگترین بیابان‌های روی زمین و یکی از شگفتی‌های طبیعی سیاره ما محسوب می‌شود. همچنین ماسه‌های شرقیه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عمان و محلی مناسبی برای گذراندن یک روز در تپه‌های شنی، قبل از تماشای غروب خورشید در امواج طلایی و مواج است. خوابیدن زیر ستاره‌ها و بیدار شدن در بیابان الشرقیه، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران به‌شمار می‌رود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

مسقط، پایتخت پرجنب‌وجوش عمان

پایتخت عمان، یک انتخاب بسیار خوب برای هر بازدیدکننده و نقطه اصلی ورود به این کشور بیابانی است. مسقط با رشته کوه عظیم الحجر در یک طرف و دریای درخشان عمان در طرف دیگر، یکی از زیباترین شهرهای این کشور عربی محسوب می‌شود و هرسال افراد زیادی را به سوی خود می‌کشاند. مسجد سلطان قابوس، یکی از باشکوه‌ترین مسجدهای عمان و تنها مسجدی است که به روی غیر مسلمانان نیز باز است. گلدسته‌ها و مناره‌های زیبای این مسجد از کیلومترها آن طرف‌تر خودنمایی می‌کنند و موزاییک‌ها و منبت‌های چوبی خیره‌کننده در نمازخانه آن، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. همچنین موزه‌ها و گالری‌های زیبای مسقط، مجموعه کاملی از تاریخ و فرهنگ عمان را به تصویر می‌کشد و معماری سنتی اسلامی آن ستودنی است. از دیگر جاذبه‌های توریستی پایتخت عمان می‌توان به خانه اپرای رویال مسقط، وادی شاب و جبل‌الشمس یا کوه خورشید اشاره کرد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

شبه‌جزیره مسندم؛ "نروژ عربستان"

شبه‌جزیره مسندم (MUSANDAM Fjords) که به «نروژ عربستان» نیز معروف است، مکانی بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی به‌شمار می‌رود و مخصوص افرادی است که به‌دنبال تفریحات منحصربه‌فرد در عمان هستند. استان مسندم، منطقه‌ای است که توسط امارات متحده عربی احاطه شده است. بهترین راه برای کاوش در این منطقه و دیدن چشم‌اندازهای اطراف آن، سفر با کشتی کروز است. شبه‌جزیره مسندم کاملاً دورافتاده و ناهموار است و فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی در فضای باز آن نظیر قایق‌سواری، غواصی و تماشای دلفین‌ها وجود دارد. بازدید از قلعه خصب یا جزیره تلگراف، از دیگر جاذبه‌های این جزیره دوست‌داشتنی است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

نیزوا، قلب فرهنگی عمان

نیزوا (NIZWA)، دومین شهر بزرگ عمان و قلب فرهنگی آن محسوب می‌شود. در قرن‌های ششم و هفتم، نیزوا به عنوان مرکز هنر و یک پیوند مهم در مسیر اصلی تجاری عمان محسوب می‌شد. این شهر که توسط نخلستان‌ها احاطه شده است، به دلیل موقعیت داخلی، احساس بسیار متفاوتی با پایتخت عمان ایجاد می‌کند، اما شباهت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. شهر نیزوا، جاذبه‌های گردشگری زیادی همچون باغ ملی، موزه، جزایر زیبا و قلعه تاریخی نیزوا را در خود جای می‌دهد. این قلعه به دلیل سنگ‌هایی که در ساخت آن به کار رفته، معروف است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. برای بازدید از بهترین جاذبه‌های شهر یک روز کافی است، اما با صرف زمان بیشتر، می‌توانید قلعه‌های باستانی بیشتری از جمله قلعه جابرین (Jibreen Castle) و قلعه سامیل را کشف کنید. در واقع شهر باستانی نیزوا، پایگاهی مناسب برای کاوش در کوه‌های الحجر به‌شمار می‌رود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان

کد خبر 664448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.