کلاهبرداری از مشتریان سایت دیوار با ترفند حمل اثاثیه منزل

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق درج آگهی حمل اثاثیه منزل در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه حمل اثاثیه منزل مبلغ ۶۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در سایت دیوار با آگهی حمل اثاثیه منزل مواجه شده و جهت دریافت خدمات با آگهی دهنده تماس می‌گیرد، اما این فرد به بهانه نوبت‌دهی به دلیل تقاضای زیاد مستاجران با ارائه شماره کارت از وی درخواست واریز ۶۰ میلیون ریال را می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شاکی پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده است، بلکه آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس‌های وی امتناع کرده و آگهی را نیز حذف می‌کند.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اطلاعات لازم و با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی، فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل مجرم به مرجع قضائی، تصریح کرد: شهروندان برای دریافت خدمات حمل و نقل و باربری به دفاتر معتبر یا موسسات خدماتی دارای مجوز صنفی مراجعه و از سفارش اینترنتی در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین تخفیف ویژه، تعداد محدود، حراج آنلاین یا قیمت استثنایی منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه کنند.

کد خبر 664426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.