مشکلات میدان ولی‌عصر(عج) تهران باید رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکلات میدان ولی‌عصر(عج) تهران باید رفع شود، گفت: در ضلع شمالی این میدان شهروندان برای عبور از پیاده‌رو باید دقایقی را منتظر باشند و توقف کنند، زیرا حرکت آن‌ها به دلیل حضور دست‌فروشان با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به حضور و بازدید از اطراف میدان ولی‌عصر (عج)، نسبت به سد معبر محدوده این میدان و چهارراه ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: در ضلع شمالی این میدان، شهروندان برای عبور از پیاده‌رو باید دقایقی را منتظر باشند یا توقف کنند، زیرا حرکت آن‌ها به دلیل حضور دست‌فروشان با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: دست‌فروشان از یک‌سو و مغازه‌داران نیز از سوی دیگر مسیر تردد شهروندان را سد کرده‌اند و برای عابران پیاده نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این وضعیت تازه ایجاد نشده و از قبل نیز وجود داشته است، گفت: به‌رغم پیگیری اعضای شورا و تذکرات ارائه شده، اقدام مؤثری در این محدوده انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلات میدان ولی‌عصر (عج) تهران باید رفع شود، ادامه داد: اگر متولیان امر توان اجرای قانون را ندارند، مدیران مربوطه باید استعفا و جای خود را به مدیران توانمند دهند.

بابایی با بیان اینکه هوشمندسازی تفکیک زباله از مبدأ ضروری و مورد تاکید است، تصریح کرد: تسریع فرایند تفکیک زباله از مبدا اهمیت دارد و کندی و ناکارآمدی ایجاد شده در این موضوع، پاشنه آشیل مدیریت شهری است و شهردار تهران باید این موضوع را جدی بگیرد.

اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باید بازنگری شود

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه طی تذکری اظهار کرد: اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باید طبق سیاست‌های کلان کشور بازنگری شود و اساسنامه سازمان مربوط به سال ۱۳۷۰ است و ضرورت دارد بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌ها مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: مأموریت‌های شهرداری باید توسط معاونت اجتماعی تسهیل شود و در ابعاد ایرانی، اسلامی و ملی برنامه‌ها تدوین و بین معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری تفکیک ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۴۵۰ نقطه این کلان‌شهر مرکز فرهنگی وجود دارد اما مراکز بزرگ نیز باید زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری باشد.

وی در واکنش به گزارش عملکرد کمیته سفرهای خارجی از سوی عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران اظهار کرد: گزارش ارائه شده، آماری بود و چیزی به اطلاعات ما اضافه نکرد.

امانی افزود: مقایسه آماری سفرها در دهه ۹۰ با ۱۴۰۰ درست نیست، زیرا شرایط کشور متفاوت شده است و تحریم‌ها به این شدت نبود اما باید گزارشی ارائه و عنوان شود که چه ضرورتی داشته است برخی افراد به این سفرها رفته‌اند و خروجی این سفرها چه بوده است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش عملکرد کمیته سفرهای خارجی گفت: کنترل و نظارت بر همه سفرها مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر تهران است اما نباید سفری که به‌منظور انتقال تجربه از سوی مدیریت شهری تهران انجام شده، تبدیل به یک تابو و محدودیتی در این زمینه شود.

وی افزود: تاکید ویژه دارم که ضمن صرفه جویی و سایر موارد مورد توجه نباید فضایی ایجاد نشود که سفرهای مفید برای مدیریت شهری کمتر شود.

کد خبر 664378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.