جزئیات نحوه مصرف برق در تابستان اعلام شد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات در بخش دولتی صورت گرفته است و این برنامه از شانزدهم خرداد سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی‌مشهدی در نشست خبری که صبح امروز _نهم خرداد ماه_ در رابطه با شروع فصل گرم تابستان و اوج بار مصرف برق برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار مدیریت شبکه برق دو روز گذشته رقم مصرف برق به ۶۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید که بیش از ۱۰ درصد از سال گذشته بیشتر است و معادل ۷۳۰۰ مگاوات بیشتر از سال گذشته در این بازه زمانی برق مصرف کرده‌ایم.

وی گفت: میزان افزایش مصرف روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل مصرف ۵ استان خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و مازندران و گلستان است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: امسال ما با یک افزایش دما بیش از وارد شدن به تقویم فصل تابستان مواجه شده‌ایم که اوج مصرف را در پی داشته است و کارکنان صنعت برق تمام تلاش خود را برای یک نظم پایدار به منظور استفاده همه مشترکان به کار بسته‌اند.

رجبی‌مشهدی در تشریح برنامه مدیریت مصرف دولت گفت: کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات در بخش دولتی صورت گرفته است و این برنامه از شانزدهم خرداد سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

وی با بیان آخرین تغییرات برنامه مدیریت بار ادارات دولتی گفت: بر اساس این برنامه تنظیم وسایل سرمایشی در ادارات باید زیر ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم شود و مصرف برق در ساعات اداری ۳۰ درصد نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کمتر از سال پایه ۱۴۰۰ کاهش پیدا کند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بر اساس برنامه ادارات در مناطق عادی ادارات باید یک ساعت پیش از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر زمان پایان ساعت اداری نسبت به توقف فعالیت وسایل سرمایشی اقدام کنند.

رجبی‌مشهدی اظهار کرد: در ادارات مدیریت مصرف را از خود آغاز کرده‌ایم و باید در این حوزه ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته صرفه‌جویی کنیم.

وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند و جنرال گفت: مصرف برق ادارات کشور به نسبت مصوب شده و ارزیابی این مصرف برای تحقق هدف کاهش مصرف به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: در بخش ساخت نیروگاه‌های صنایع برنامه ۱۰ هزار مگاواتی داریم که عملیات اجرایی پنج هزار مگاوات آغاز شده و هم اکنون ۶۶۶ مگاوات از این نیروگاه‌ها در مدار است و انتظار داریم تا انتهای سال ۱۴۰۲، ۱۵۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت اضافه شود.

رجبی‌مشهدی در تشریح هماهنگی لازم برای تأمین انرژی صنایع گفت: ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی و صنفی صنعتی ما در کنار صنایعی که سال گذشته نیروگاه خود را به مدار آورده‌اند، هیچ محدودیت تأمین برقی ندارند.

وی تأکید کرد: در سایر صنایع هدف تأمین انرژی مطابق نیاز بازار است و کمک می‌کنیم مشابه سال گذشته و حتی بیشتر انرژی این بخش از صنایع را تأمین کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به استقبال قابل توجه صنایع از تابلوی برق سبز گفت: بر اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان ۲۰ درصد از تقاضای صنایع باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز تأمین شود.

رجبی‌مشهدی گفت: پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی با سهم پاداش کاهش مصرف برق به کاهش ۱۹ درصدی مصرف برق خانگی ثبت شده است.

وی در پایان گفت: امکان فعالیت مزارع رمز ارز مجاز که ۲۴۰ مگاوات برق نیاز دارند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ بامداد امکان پذیر است و اگر این مزارع نیروگاه تجدیدپذیر داشته باشند می‌توانند بدون وقفه برق تولید کنند.

منبع: فارس

کد خبر 664352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.