مراسم ترحیم آیت‌الله محمدتقی مجلسی برگزار شد

مراسم ترحیم آیت‌الله میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی صبح امروز در مسجد جامع اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم ترحیم آیت‌الله میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه_ با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم و بازاریان در مسجد جامع اصفهان برگزار شد.

آیت‌الله مجلسی اصفهانی گمنام و مردم‌دار بود

حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق ابطحی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا، گفت: آیت‌الله العظمی مجلسی از ستون‌های علمی، مدرسان بزرگ و شخصیت‌های ارزشمند حوزه علمیه اصفهان بود.

وی اظهار کرد: ایشان درس و محضر استادان بزرگی را درک کرده بود و طی سال‌های متمادی که در اصفهان حضور داشت، شاگردان متعددی را تربیت کرد و تعلیم داد.

استاد حوزه علمیه از جمله شاخص‌های بارز این عالم بزرگوار و گمنام اخلاص را بی‌تکلف بودن، ساده‌زیستی و ارتباط صمیمانه با مردم دانست و افزود: آن عالم بزرگوار بارها مسیر خود را با پای پیاده طی می‌کرد و در درس و بحث و در ادامه نماز جماعت در مسجد کازرونی محله عباس‌آباد حضور پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مجلسی‌اصفهانی با وجود سن بالا، همواره ارتباط نزدیکی با مردم داشت، ضمن اینکه در اجتماعات و مراسم مردمی از جمله مجالس متعلق به سوگواری و روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت می‌کرد.

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه آیت‌الله مجلسی‌اصفهانی در اصفهان گمنام بود و مردم شناخت زیادی از او نداشتند، اظهار کرد: امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرمایند که علما مصداق «مجهولون فی الارض و معروفون فی السماء» هستند یعنی در زمین گمنام اما در آسمان‌ها مشهور هستند.

به گفته وی، این مرجع عالیقدر، عمری را با سعادت زندگی، تلاش و مجاهدت کرد و در این ایام که متعلق به امام هشتم و دهه قدسی کرامت است به ملکوت اعلی عروج کرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منش و روش زندگانی عالمان و بزرگان دین، بیان‌گر سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمانی به روی آوردن و توجه به این روش و منش اصولی و معنوی نیازمند است.

وی روحانیت را ضامن سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: علمای دین در هر دوره‌ای که حضور داشته‌اند، عامل خیرات و برکات در بین اقشار مختلف مردم بوده‌اند و با گمنامی فعالیت‌ها و امور مربوط مردم را پیش برده‌اند.

به گزارش ایمنا، پیکر آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی، صبح روز گذشته از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

کد خبر 664341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.