آخرین جزئیات انتقال پلنگ مجروح جاده خمیر به بندرعباس

یک قلاده پلنگ ایرانی که شامگاه دوشنبه در جاده بندرعباس-خمیر بر اثر تصادف با خودروی نیسان مجروح شده بود، برای مداوا به بندرعباس منتقل شد؛ این در حالی است که این حیوان وضعیت عمومی مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی دریافت گزارشی در نیمه‌شب گذشته، دوشنبه هشتم خردادماه مبنی بر تصادف یک پلنگ در جاده بندرعباس-خمیر، تیم امداد و نجات اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان به محل اعزام شد؛ این حادثه در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان هرمزگان رخ داد و پلنگ پس از انجام عملیات بیهوشی برای اقدامات بعدی به بندرعباس منتقل شد.

بر اساس اعلام محیط زیست، وضعیت عمومی پلنگ مناسب به نظر نمی‌رسد و احتمال ضایعه نخاعی وجود دارد؛ هر چند تشخیص قطعی به معاینه و بررسی کلینیکال نیاز دارد.

این در حالی است که پلنگ ایرانی در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت با عنوان گونه به‌شدت در معرض خطر انقراض، دسته‌بندی شده است.

وضعیت عمومی حیوان مناسب نیست

میثم قاسمی، معاون تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: یک قلاده پلنگ ایرانی که شامگاه دوشنبه، هشتم خردادماه در جاده بندرعباس-خمیر بر اثر تصادف با خودروی نیسان مجروح شده بود، برای مداوا به بندرعباس منتقل شد.

وی افزود: قبل از تکمیل اقدامات تشخیصی نمی‌توان درباره میزان آسیب وارد شده به این پلنگ نرِ جوان اظهار نظر قطعی کرد اما وضعیت عمومی حیوان مناسب نیست و با توجه به حرکت نداشتن پاها، احتمال ضایعه نخاعی جدی وجود دارد.

معاون تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست استان به محض اطلاع از حادثه به محل اعزام شدند و پس از بیهوش کردن پلنگ، عملیات انتقال انجام شد.

وی گفت: پلنگ ایرانی از گونه‌های در معرض خطر است اما این حادثه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست رخ نداده است.

قاسمی اضافه کرد: پلنگ ایرانی در بیشتر مناطق کوهستانی استان مشاهده شده است.

منابع محلی در این حادثه مشاهده دو قلاده پلنگ را گزارش کرده‌اند که یکی از آن‌ها هنگام عبور از عرض جاده با یک دستگاه خودروی نیسان تصادف کرده است و یک قلاده پلنگ دیگر به سمت کوه‌های "خونو" رفته است.

کد خبر 664310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.