رونمایی از ارزان‌ترین خودروهای بدون راننده جهان در چین

یکی از کمپانی‌های پکن در چین که در تولید وسایل نقلیه الکتریکی و خودروهای بدون راننده فعالیت می‌کند، از تولید ارزان‌قیمت‌ترین خودروی خودران جهان خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودروی بدون راننده چینی از نسل سوم وسایل نقلیه کمپانی تولیدکننده آن خواهد بود و به ادعای مهندسان شرکت، قابلیت ارتقا به نسل چهارم را نیز دارد. این خودرو قرار است با قیمتی کمتر از ۱۳ هزار دلار وارد بازار شود و به همین دلیل، مدیران پکن امیدوار هستند که بهره‌گیری از آن‌ها، به عنوان خودروهای باربر، انقلابی را در توزیع خدمات و کالاهای شهری به وجود بیاورد، ضمن این‌که پیش‌بینی شده است که ورود این خودروها به بازار جهانی، می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ سودی بیش از ۴۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را برای شرکت سازنده به ارمغان بیاورد.

کمپانی سازنده ارزان‌ترین خودروهای بدون راننده جهان ادعا کرده است که فروش این وسایل نقلیه باربر تا سال ۲۰۲۵ در چین به اوج خود خواهد رسید و همین امر، نیاز به رانندگان برای توزیع خدمات و کالاها در سراسر کشور را به حداقل خواهد رساند. این خودرو از یک شبکه سنسور برای عملکرد خود بهره می‌گیرد که شامل سه لیدار (فاصله‌سنج دیجیتالی) و هفت دوربین با کیفیت بسیار بالا است، ضمن این‌که یک دستگاه کنترلی که لرزش خودروها را ارزیابی می‌کند و از این طریق، امکان وقوع خطرات ناشی از حرکت را به حداقل می‌رساند، در خود جا داده است.

رونمایی از ارزان‌ترین خودروهای بدون راننده جهان در چین

علاوه بر این، استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی جدید برای حرکت خودرو بدون نیاز به راننده از ویژگی‌های مهم ارزان‌ترین خودروی خودران جهان به‌شمار می‌رود که آن را از سایر وسایل نقلیه باربر بدون راننده جهان متمایز می‌کند.

اگرچه اندازه کلی ارزان‌ترین خودروی بدون راننده باربر جهان از ۳.۶ فوت عرض و ۷.۸ فوت طول تجاوز نمی‌کند، با این حال قابلیت حمل باری با ۷۰.۶ فوت مکعب را دارد و جالب این‌که وسعت حمل بار در آن تا ۱۰۵.۹ فوت مکعب نیز قابل افزایش است.

کد خبر 664295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.