سپاهان و سالن ۲۵ آبان آماده میزبانی از جام باشگاه‌های هندبال آسیا

مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر در اصفهان آغاز می‌شود و سالن ۲۵ آبان ورزشگاه نقش‌جهان و باشگاه سپاهان آماده میزبانی از این رویداد بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم هندبال سپاهان سال گذشته با کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر هندبال مجوز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد و با توجه به زیرساخت‌های مناسب باشگاه سپاهان و اصفهان، طلایی‌پوشان درخواست میزبانی این رقابت‌ها را دادند تا پس از موفقیت ایران در میزبانی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان و نوجوانان آسیا در فروردین‌ماه ۱۴۰۱، میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، دومین میزبانی مهم از مسابقات بین‌المللی باشد که به ایران و اصفهان داده شده است.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برای دریافت مجوز میزبانی، سالن ۲۵ آبان را به صورت کامل تجهیز و با همکاری فدراسیون هندبال کف‌پوش استاندارد برای آن نصب کرد. درحال حاضر این سالن چهار رختکن، اتاق داوران، اتاق اصحاب رسانه، اتاق مسئولان فدراسیون و جایگاه اختصاصی برای تماشای مسابقات دارد. همچنین برای آماده‌سازی رختکن‌ها و راهروها، از بیش از ۳ هزار مترمربع بنر استفاده شده است.

همه دستگاه‌ها برای میزبانی شایسته اصفهان و سپاهان بسیج شدند

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزبانی سپاهان در سالن ۲۵ آبان اظهار کرد: بیست‌وپنجمین دوره هندبال جام باشگاه‌های آسیا پس از حدود ۱۹ سال در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. باشگاه سپاهان به عنوان قطب طلایی هندبال ایران و قهرمان فصل گذشته و این فصل از مسابقات این افتخار را دارد که به عنوان تیم اول ایران اسلامی در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حضور داشته باشد. از ماه‌ها قبل با تلاش فدراسیون و در پی موفقیت کشورهای آسیایی و کنفدراسیون هندبال آسیا، این میزبانی به ایران و اصفهان اعطا شد. ستاد برگزاری مسابقات از چندین ماه قبل در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برگزار شده است و همه مسئولان استان از استاندار محترم گرفته تا اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، پرسنل و هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان و فدراسیون هندبال بسیج شدند تا میزبانی مناسب و درخور میهمان‌نوازی مردمان ایران زمین و دیار اصفهان را شاهد باشیم.

زمینه حضور تماشاگران و علاقمندان هندبال به صورت رایگان فراهم شده است

وی ادامه داد: سالن شش هزار نفری ۲۵ آبان برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شده و همه امکانات و شرایط فنی آن فراهم شده است. حتی کف‌پوش مورد تایید فدراسیون بین‌المللی هندبال در سالن تعبیه شده است تا همه استانداردهایی که برای برگزاری مهیا باشد. درخصوص پوشش زنده بازی‌ها رسانه ملی پای کار آمده است تا فعالیت‌های همه‌جانبه‌ای در این خصوص شکل گیرد. خبرنگاران و عکاسان از رسانه‌های مختلف کشور نیز برای پوشش این مسابقات حضور دارند تا این رویداد بین المللی به بهترین شکل ممکن پوشش داده شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره تیم‌های حاضر در مسابقات تصریح کرد: ۱۱ تیم در این رقابت سخت حضور دارند و تلاش می‌کنند به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کنند. همچنین زمینه حضور هواداران علاقه‌مند به هندبال و دیگر اقشار جامعه برای حمایت از تیم سپاهان و تماشای این رویداد فراهم شده است و سالن ۲۵ آبان به صورت رایگان همه تماشاگران را پذیرش خواهد کرد. امیدواریم این مسابقات با کمک همه عوامل اجرایی به بهترین نحو ممکن برگزار شود و همکاری لازم بین دستگاه‌های دخیل در آن شکل گیرد.

درحال حاضر یکی از بهترین و استانداردترین کف پوش‌ها را داریم

سیدمحمد قریشی، مدیر ورزشگاه نقش جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تجهیز سالن ۲۵ آبان برای رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا اظهار کرد: با مساعدت مسئولان فولاد مبارکه، باشگاه سپاهان و مسئولان استانی مجوزهایی گرفته شد تا سالن ۲۵ آبان برای رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا تجهیز شود. ماه گذشته ستاد هندبال آسیایی در اصفهان را داشتیم که محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان مسئول این ستاد بود. فعالیت زیادی انجام دادیم، چراکه می‌خواستیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید کشورهای عربی در این تورنمنت حضور دارند، قطری‌ها تجربه برگزاری جام جهانی را دارند و ما طی این چندماه به صورت ۲۴ ساعت برای آماده‌سازی سالن ۲۵ آبان زمان گذاشتیم. کارهای بیرونی، داخلی و عمرانی زیادی همچون نصب کف‌پوش گرلفلور فرانسوی با همکاری فدراسیون هندبال انجام شد و بیشتر انرژی ما را گرفت، اما در حال حاضر یکی از بهترین و استانداردترین کف‌پوش‌ها را داریم.

سپاهان و سالن ۲۵ آبان آماده میزبانی از جام باشگاه‌های هندبال آسیا

هواداران با حضور خود سالن ۲۵ آبان را زیباتر کنند

مدیر ورزشگاه نقش جهان افزود: موضوعات عمرانی و زیباسازی محیطی در دستور کار بود. برای آماده‌سازی رختکن‌ها و راهروها بیش از ۳ هزار متر مربع بنر زدیم و طبق جدول فدراسیون هندبال تمام رختکن و اتاق‌ها را تجهیز و با رعایت تمام الزامات تجهیزات به‌روز استفاده کردیم.

قریشی با بیان اینکه امیدوارم میزبانی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: از تمام هواداران درخواست می‌کنم که سالن ۲۵ آبان را با حضور خود زیباتر کنند. نخستین بازی سپاهان در جام باشگاه‌های هندبال آسیا پنجشنبه، یازدهم خردادماه ساعت ۱۸ است که منتظر دیدار تمام هوادارانمان هستیم.

قرار است سالن ۲۵ آبان خانه هندبال شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بعد از رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا، سالن ۲۵ آبان به رشته هندبال اختصاص می‌یابد یا خیر، گفت: طبق شنیده‌ها، مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان قصد دارند سالن ۲۵ آبان را خانه هندبال کنند زیرا کارهای زیادی صورت گرفته است و با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرار دارد دیگر مانند سالن سجادی بحث ترافیک را ندارد.

مدیر ورزشگاه نقش جهان در خصوص ورود بانوان برای تماشای مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا، اظهار کرد: حضور بانوان را به شورای تامین درخواست دادیم که آن‌ها هم به مجوزهای بالا دستی استناد می‌کنند و اگر مجوز داده شود، میزبان بانوان هواداران خواهیم بود.

بیش از ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی در تلاش برای میزبانی خوب اصفهان از مسابقات هندبال آسیا هستند

ابراهیم پناهنده سرپرست تیم هندبال سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورزشگاه ۲۵ آبان از امروز قطعاً ورزشگاه پایلوت هندبال در اصفهان خواهد بود. کف پوش ورزشگاه از فدراسیون خریداری شده و در این ورزشگاه ماندگار خواهد شد. به نوعی ۲۵ آبان خانه هندبال شده و تمرینات تیم‌های آقایان و بانوان در آینده نیز در این محل ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به میزبانی سپاهان در شهر اصفهان از مسابقات هندبال قهرمانی آسیا تصریح کرد: میزبانی سخت‌های خود را دارد. می‌توانم به این موضوع اشاره کنم که دوماه پر کار را مجموعه سپاهان پشت سر گذاشته تا شرایط برای میزبانی مهیا شود. بیش از ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی مشغول کار شبانه‌روزی هستند تا این مسابقات به نحو مطلوب برگزار شود.

سپاهان و سالن ۲۵ آبان آماده میزبانی از جام باشگاه‌های هندبال آسیا

سطح کیفی مسابقات قابل ملاحظه است

سرپرست تیم هندبال سپاهان درخصوص قهرمانی در لیگ هندبال کشور افزود: تیم سپاهان موفق شد برای شانزدهمین بار قهرمان مسابقات لیگ هندبال کشور شود. نزدیک بودن این قهرمانی و مسابقات هندبال آسیا باعث شد تا هندبالیست‌های سپاهان محک خوبی بخوردند. تیم درحال حاضر از شرایط خوبی برخوردار است و پس از قهرمانی در تهران یک روز استراحت کردیم و بلافاصله تمرینات را برای مسابقات باشگاه‌های آسیا شروع کردیم. خوشبختانه بازیکنان خارجی‌مان که سه نفر هم هستند دو روز گذشته به ما ملحق شدند و تمرینات خود را همراه با تیم پیگیری کردند.

وی خاطر نشان کرد: کار سختی است که از حالا خودمان را صاحب عنوان بدانیم. مسابقات قهرمانی آسیا همیشه در سطح بالایی برگزار می‌شده و این دوره هم به همان منوال پیگیری می‌شود. حتی باید به این اشاره کنم این مسابقات از جام ملت‌های آسیا سطح بالاتری دارد چراکه تیم‌ها از بازیکنان خارجی خود استفاده می‌کنند و بازیکنان سطح بالایی در تیم‌ها حضور دارند. تیم‌های قطری از سیستم اروپایی استفاده می‌کنند و این یعنی سطح کیفی مسابقات قابل ملاحظه است.

کد خبر 664282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.