لزوم شناخت کامل ظرفیت‌ها برای رسیدن به یک شهر ایده‌آل

مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت گفت: حرکت به‌سمت یک شهر ایده‌آل و رسیدن به آرمان‌شهر در گرو توجه به الگوهایی است که شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و استعدادها داشته باشد تا بتوان آسایش، رفاه و آرامش را برای شهروندان فراهم کرد.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حرکت و رفتار توده‌ها و کلونی‌های انسانی در حوزه شهروندی و سطوح شهری نباید بر اساس ادا و تقلید کورکورانه باشد، اظهار کرد: نظام فکری مبتنی بر الگوهای بیگانه با زیست اجتماعی در رفتارها و تعاملات اجتماعی سبک و مدل‌هایی را ارائه می‌دهد که با نگاه و رویکرد بومی و ارزش‌های اجتماع‌محور در تضاد است و تناقض دارد.

وی افزود: ارائه این مدل از تعاملات اجتماعی سبب نامتعادلی در سبک زندگی شده است و ناهنجاری را به‌ویژه در رفتارهای نسل جدید در حوزه شهروندی بروز می‌دهد که این موضوع موجب سقوط ارزش‌های انسانی می‌شود و شاهد بروز ناهنجاری‌ها و مشکلات متعدد در حوزه شهروندی خواهیم بود.

مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: روند افزایشی در ناهنجاری‌های اجتماعی، موجب سونامی هرج و مرج و برهم زدن امنیت شهروندی و منجر به شکل‌گیری آنارشیسم رفتاری در روابط جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شرایط، زندگی مبتنی بر روابط دلالی و ارزش‌های اجتماعی نابود و روابط افراد تنها بر اساس سود و منفعت در سطوح مختلف پایه‌ریزی می‌شود و ویژگی‌های ناب انسانی و حس تعلقات کمرنگ خواهد شد.

مطالبی خاطرنشان کرد: حرکت به‌سمت یک شهر ایده‌آل و رسیدن به آرمان‌شهر در گرو توجه به الگوهایی است که شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و استعدادها داشته باشد تا بتوان آسایش، رفاه و آرامش را برای شهروندان فراهم کرد.

مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت گفت: با اقدامات سنجیده و برنامه‌ریزی کارا باید در تمام سطوح خرد و کلان، تصمیم‌سازی اصولی و مبتنی بر مشارکت همه توده‌های انسانی را در کلونی اجتماعی خود ارائه دهیم.

وی ادامه داد: وقتی گام نخست را برای رسیدن به توسعه پایدار برداریم، الفبای پیشرفت و آبادانی را با رویکرد عدالت اجتماعی یاد خواهیم گرفت.

کد خبر 664281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.