طرح مطالبات مالی شهرداری‌ در حاشیه برگزاری «نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری»

شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری در حاشیه نمایشگاه و نشست شهرداران کلان‌شهرها مطالباتی از وزیر کشور داشت که از آن جمله می‌توان به اصلاحات قانونی در حوزه مدیریت شهری و مطالبات مالی شهرداری‌ از دولت اشاره کرد، وزیر کشور نیز ضمن ارائه توضیحاتی قول داد پیگیری‌هایی انجام دهد که امیدوارم منتهی به نتیجه شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری کرمانشاه، مسائل شهری کرمانشاه در حوزه‌های مختلف با قید اولویت مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: شهرداری در حوزه‌های مختلف ترافیکی از جمله احداث رینگ ترافیکی شهر، تقاطع‌های غیرهمسطح، خرید اتوبوس‌های جدید و نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقداماتی را در دستور کار دارد و با نصب دوربین‌های جدید شاهد کاهش ۸۰ درصدی تصادفات منجر به فوت هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۷ پروژه در حوزه عمرانی در حال اجرا است، افزود: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۰۰ هزار تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی شهر توزیع شده است و ۲۰ درصد از معابر دیگر شهر سال جاری آسفالت می‌شود؛ پیاده‌راه سراب‌قنبر، معبر زیباشهر به شهرک صادقیه، معبر شهرک امام (ره) به شهرک مهدیه، ادامه بلوار شهید دایی‌پور به پشت محله ملاحسینی از معابر آسفالت شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: حوزه مالی از دیگر مباحثی بود که در بازدید وزیر کشور و شهرداران از غرفه شهرداری کرمانشاه مورد توجه قرار گرفت، شهرداری سال ۱۴۰۱ شفافیت مالی را اجرا کرد و در حوزه برنامه‌ریزی، کنترل پروژه را برای رصد و نظارت بر پروژه‌ها در دستور کار قرار دادیم.

نوروزی تصریح کرد: شهرداری در حوزه فرهنگی موضوع شهر خلاق غذا را پیگیری کرده و به سرانجام رسانده است تا کرمانشاه به عنوان سی‌وهفتمین شهر خلاق دنیا معرفی شود. پلاک‌کوبی توسط نماینده یونسکو در ایران انجام شد، همچنین مراسم و برنامه‌های متعددی در اربعین، ماه رمضان، دهه کرامت و تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهر انجام شده است.

وی اضافه کرد: از آنجا که جمعیت زیادی از شهروندان کرمانشاهی در محلات حاشیه شهر زندگی می‌کنند، نگاه ویژه فرهنگی به مناطق حاشیه‌ای شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار شده است، در حال حاضر نیز به دنبال راه‌اندازی سرای محله در مناطق حاشیه‌ای شهر هستیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان تهیه و معرفی شده و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی نیز به امضا رسیده است که از آن جمله می‌توان به احداث مجتمع‌های تجاری و اداری اشاره کرد.

نوروزی ادامه داد: با اجرای برنامه‌ها در حوزه شهرسازی شاهد کاهش ۳۰ درصدی تخلفات ساختمانی بودیم و تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر را به منظور پیشبرد بهتر اهداف پیگیری کردیم.

شهردار کرمانشاه گفت: توضیحات مفصلی از اقدامات شهرداری خدمت وزیر کشور داده شد و در بازدیدی که چند روز پیش وزیر کشور از سطح شهر کرمانشاه داشت نیز به صورت میدانی از بعضی فعالیت‌های شهرداری به‌ویژه طرح ساماندهی محله آقاجان و تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه بازدید به عمل آمد.

نوروزی افزود: شهرداری در حاشیه نمایشگاه و نشست شهرداران کلان‌شهرها مطالباتی از وزیر کشور داشت که از آن جمله می‌توان به اصلاحات قانونی در حوزه مدیریت شهری و مطالبات مالی شهرداری از دولت اشاره کرد، وزیر کشور نیز ضمن ارائه توضیحاتی قول داد پیگیری‌هایی انجام دهد که امیدوارم منتهی به نتیجه شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری به مدت دو روز برای ارائه دستاوردها و اقدامات شهرداری‌ها در وزارت کشور در حال برگزاری است و غرفه کرمانشاه مورد بازدید وزیر کشور و شهرداران ۳۱ شهر ایران قرار گرفت.

کد خبر 664272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.