خورشیدی با قضاوت در فینال جام‌ حذفی از دنیای داوری خداحافظی می‌کند؟

دیدار فینال جام‌حذفی میان استقلال و پرسپولیس، آخرین قضاوت اشکان خورشیدی ۴۳ ساله در دنیای حرفه‌ای داوری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال حساس و جذاب جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فردا _چهارشنبه دهم خردادماه_ با چاشنی دربی شماره ۱۰۱ پایتخت از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی میان استقلال و پرسپولیس و در حضور تقریباً ۵۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به دربی بزرگ تهران آن‌هم با توجه به حواشی متعدد، انتخاب قاضی این بازی و کوبل داوری بود و پس از بررسی‌های متعدد، کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت دیدار فینال مسابقات فوتبال جام‌حذفی باشگاه‌های کشور را به اشکان خورشیدی سپرد.

اشکان خورشیدی که داور وسط این بازی سرنوشت‌ساز است علیرضا ایلدروم و حسن ظهیری را به‌عنوان کمک‌های اول و دوم و محمدحسین ترابیان را نیز به‌عنوان داور چهارم در کنار خود می‌بیند. ضمن اینکه به‌علت حساسیت فراوان، محمدحسین زاهدی‌فر و سیدعلی‌اصغر مؤمنی کمک‌داوران پشت دروازه خواهند بود. محمد راهی کمک‌داور ذخیره، محمود رفیعی ناظر داوری و علی خسروی ناظر ویژه داوری هستند.

اشکان خورشیدی برای دومین‌بار در طول دوران حرفه‌ای‌اش، دربی را سوت خواهد زد؛ خورشیدی از سال ۱۳۷۶ داوری و قضاوت در بازی‌های فوتبال را شروع کرده است‌. این داور در سال ۱۳۸۹ اولین قضاوت خود را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انجام داده و ۱۳ سال است که در سطح اول فوتبال ایران قضاوت می‌کند. وی از سال ۲۰۱۲ در لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران قرار دارد و سابقه قضاوت در قاره آسیا را نیز در کارنامه خود دارد.

خورشیدی ۴۳ ساله در دربی شماره ۸۴ پایتخت که با تساوی بدون‌گل دو تیم همراه شد داور چهارم بود و برای نخستین‌بار در شهرآورد پایتخت به‌عنوان جزئی از کوبل داوری حضور پیدا کرد. وی در شرایطی در فصل هجدهم لیگ برتر بالاخره داور وسط دربی تهران شد که برای این اتفاق تقریباً یک‌دهه منتظر مانده بود؛ جدال خاطره‌انگیزی که در آن فرشید اسماعیلی با ضربه چیپ یک پنالتی را برای استقلال از دست داد و تیم برانکو با تک‌گل احمد نورالهی پیروز آن بازی شد.

حالا اما در فینال جام‌حذفی که مقارن با تقابل حیثیتی استقلال و پرسپولیس شده، قضاوت به اشکان خورشیدی رسیده است؛ این داور ۴۳ ساله در ۱۷ هفته ابتدایی لیگ به‌علت ردشدن در تست‌های آمادگی جسمانی داوران، حتی یک بازی از لیگ برتر را هم سوت نزد و هیچ قضاوتی هم برای سرخابی‌ها در این فصل نداشت؛ ضمن اینکه همین مسئله و نبود ذهنیت منفی از سوی دو تیم نسبت به خورشیدی و قضاوتش، دلیل انتخاب وی بوده است.

به گزارش ایمنا، براساس شنیده‌ها قضاوت فینال جام‌حذفی فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بین استقلال و پرسپولیس، آخرین قضاوت دوران حرفه‌ای اشکان خورشیدی خواهد بود و این داور پس از اتمام دربی ۱۰۱ به‌طور رسمی خداحافظی می‌کند. خورشیدی به‌علت اتفاقاتی که در تست‌های آمادگی جسمانی رقم خورد و شرایط سنی چنین تصمیمی گرفته و یک بازی بزرگ را برای خداحافظی از دنیای داوری انتخاب کرده است. این در شرایطی است که خورشیدی اگر امسال هم از داوری خداحافظی نمی‌کرد سال آینده بازنشست می‌شد. بنابراین چه دیداری بهتر از فینال حیثیتی و بزرگ جام‌حذفی میان استقلال و پرسپولیس برای خداحافظی؟

کد خبر 664256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.