آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + نتایج، زمان انتخاب رشته و دانلود دفترچه راهنما

نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ساعتی پیش روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. انتخاب رشته آزمون ارشد ۱۴۰۲ دانشگاهای آزاد و دولتی مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعتی پیش نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ (مشاهده نتایج) اعلام شد. در ادامه آخرین جزئیات زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، زمان آغاز و پایان فرآیند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را مطالعه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + آخرین اخبار و لینک دانلود دفترچه سنجش

روش مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید.

آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + نتایج، زمان انتخاب رشته و دانلود دفترچه راهنما

آن دسته از افرادی که براساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است. از چهارشنبه _دهم خردادماه_ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت است.

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود از پنج‌شنبه _یازدهم خردادماه_ تا ساعت ۲۴:۰۰ سه‌شنبه _شانزدهم خردادماه_ با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری است) نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند. پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی

آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۱ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

کد خبر 664248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.