انفجار پاوربانک در خودرو حادثه‌ساز شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: انفجار پاور بانک تلفن همراه بر اثر گرمای زیاد باعث آتش‌سوزی خودرو سواری پژو ۴۰۵ شد.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی خودروی سواری پژو ۴۰۵ در پارکینگ منزل مسکونی، امروز _هشتم خردادماه_ به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله دو خودروی اطفای حریق به همراه شش آتش‌نشان به محل حادثه واقع در بلوار شهید انصاری، پارس دو اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محله حادثه، با آتش‌سوزی و شعله‌ور شدن خودرو سواری ۴۰۵ مواجه شدند و با توجه به نزدیک بودن دامنه شعله‌های آتش به پشت بام خانه ویلایی، به سرعت نسبت به مهار آتش‌سوزی اقدام کردند.

وی انفجار ناگهانی پاور بانک موبایل بر اثر گرمای زیاد هوا در محیط بسته خودروی سواری، را علت این آتش‌سوزی دانست و گفت: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید، به افراد توصیه می‌شود با توجه به گرم‌تر شدن هوا، به منظور پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی، از قرار دادن بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای آب معدنی، انواع اسپری و فندک، لپ تاب و سایر لوازم اشتعال‌زا در خودرو و در مجاورت نور خورشید خودداری کنند.

وی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۸۰ نیرو و ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده، از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 664243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.