منصوری: تسهیلات خرد ازدواج و فرزندآوری باید در اولویت بانک‌ها باشد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مسکن، اشتغال، مصوبات سفرهای استانی و تسهیلات خرد در بخش‌های ازدواج و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد.

به گزارش ایمنا، محسن منصوری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی که با حضور مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مسائل شبکه بانکی کشور و ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها در محل دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از زحمات مجموعه نظام بانکی قدردانی کرده و اعلام می‌کنیم دولت برای حل مسائل بانک‌ها همراه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بانک‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات حوزه اشتغال‌زایی و مسکن را حل کنیم، عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، تسهیلات خرد در بخش‌های ازدواج، مسکن و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد.

منصوری همچنین با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، تصریح کرد: این شعار به عنوان یک راهبرد و یک فرمان کاری قطعی در دستور کار دولت قرار گرفته است و بانک‌ها هم گام خوبی را در این مسیر برداشته و در سال ۱۴۰۲ هم برنامه‌ریزی بایستی به شکلی باشد که بتوانیم نتایج خوبی را در پایان سال شاهد باشیم.

همچنین ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها گفت: تفاهمنامه برای ساخت نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی توسط بانک‌ها با وزارت راه و مسکن و شهرسازی منعقد شده است.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نیز ضمن ارائه آمارهایی از وضعیت تسهیلات در بخش ازدواج گفت: حدود ۹۰ درصد افراد ثبت نام شده در سامانه در سال ۱۴۰۱ تسهیلات ازدواج خود را دریافت داشته‌اند.

در پایان مدیران عامل حاضر در این جلسه با بیان دغدغه‌ها و مشکلات بانک‌ها از جمله افزایش نرخ سپرده قانونی، تمرکز بر افزایش سرمایه بانک‌ها، مطالبات از دولت و مسائلی همانند نرخ ارز و قانون خدمات کشوری و عدم جذب نیروی انسانی پرداختند و مهندس منصوری نیز ضمن تبیین راهبردهای اجرایی و مشورتی به سوالات و مسائل مطرح شده پاسخ داد.

منبع: فارس

کد خبر 664220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.