حفره‌ای ۳.۵ متری در فضای سبز زیر پل غدیر ایجاد شده است / انجام عملیات ایمن‌سازی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین با ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیرپل غدیر در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه‌خانه خیابان آبشار در عمق سه و نیم متری خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه‌خانه خیابان آبشار قدمت ۵۵ ساله دارد، اظهار کرد: به علت فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شد.

وی افزود: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث که در سال گذشته و امسال بیش از ۲۰ مورد حادثه گزارش شده لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت‌دار در مناطق آسیب‌پذیر اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارند، گفت: اعتبار مورد نیاز در مرحله نخست سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود و تسریع در اجرای پروژه‌های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب‌های زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان اصفهان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

شیشه‌فروش اظهار کرد: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و به واسطه مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین که برای تأمین اعتبارات برای عملیات پروژه‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به نشست زمین با ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه‌خانه خیابان آبشار در عمق سه و نیم متری، خاطرنشان کرد: عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب استان برای بازسازی خط به محل اعزام و عملیات بازسازی و ایمن‌سازی خط در حال انجام است.

کد خبر 664216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.