طرح توجیه اقتصادی دهکده «چی‌چست» به شورای شهر ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح توجیه اقتصادی دهکده چی‌چست باید به شورای ششم ارومیه ارائه شود تا بر مبنای آن در خصوص هزینه، ساماندهی و واگذاری به بخش خصوصی تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز_ دوشنبه هشتم خردادماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه که با موضوع بررسی افزایش سرانه فضای سبز شهری برگزار شد، با اشاره به دهکده ساحلی «چی‌چست» اظهار کرد: موافق اجرای طرح توجیه اقتصادی در این دهکده و ارائه آن به شورا هستم تا بر مبنای آن در خصوص هزینه و ساماندهی یا واگذاری به بخش خصوصی تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه طرح توجیه اقتصادی، بهره‌وری ناشی از هزینه را مشخص خواهد کرد، افزود: اگر از سوی مدیریت شهری هزینه جزئی صرف شود، بر مبنای نظر کارشناسی می‌توان با قیمت مناسب‌تری دهکده ساحلی «چی‌چست» را واگذار یا حداقل بهره‌برداری لازم را از آن داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای توسعه فضای سبز در راستای قانون هوای پاک باید به مدیریت شهری زمین واگذار شود، چراکه قانون هوای پاک قانونی بالادست و الزام‌آور برای افزایش سرانه فضای سبز است.

وی با بیان اینکه کمربند سبز ارومیه یکی از ملزومات ضروری برای پیشگیری از معضلات بعدی دهه‌های آینده است، اضافه کرد: فضای مناسب در بین محلات اسلام‌آباد و کشتارگاه با مجموعه باغ رضوان به اندازه کافی موجود بوده و ضروری است در این قسمت از شهر شاهد هرچه سریع‌تر ایجاد فضای سبز باشیم که با کاشت نهال می‌توانیم شاهد افزایش سرانه فضای سبز در کل سطح شهر و هم در آن مناطق کم‌برخوردار باشیم.

توکلی‌مهر تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و بررسی‌های علمی تهدید جدی که برای شهر ارومیه پیش‌بینی می‌شود این است که شهرک‌های همچون والدین، شاهد و حتی شهرک‌های تازه تأسیس همچون زیباشهر، بهداری الواج که به صورت قانونی و بر مبنای طرح تفصیلی و طرح جامع ایجاد شده است، با نبود خدمت‌رسانی شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب و هزینه نکردن مدیریت شهری در این محدوده‌ها تبدیل به مناطق کم‌برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی مدیریت شهری گفت: بر محدودیت منابع مالی واقف هستیم اما وظیفه شورای اسلامی شهر گفتن بایدها و نبایدها بر مبنای نقش نظارتی خود و بازگویی ضرورت‌ها برای انجام و در اولویت قرار گرفتن بعضی امور است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شورای شهر پروژه‌های بزرگ عمرانی را بر مبنای سیاست‌گذاری را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: داشتن این پروژه‌ها نباید سبب شود از پروژه‌های خرد غافل شویم، چرا که در راستای بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان می‌توان با برنامه‌ریزی و هزینه کرد جزئی در راستای توسعه مناطق هدف بازآفرینی که مشمول مناطق بافت تاریخی، فرسوده و کم برخوردار می‌باشد مؤثر واقع شد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: به‌رغم رنگ‌آمیزی و زیباسازی معابر اصلی شهر که شایسته تقدیر است، بعضی مناطق حتی از رنگ‌آمیزی شهری نیز محروم مانده است در حالی که ایجاد شادی و نشاط در مناطق با تراکم جمعیتی بالا به‌صورت ابتدایی اقداماتی برای رنگ آمیزی و زیباسازی را می‌طلبد و باید توجهی ویژه به این موضوع داشت.

کد خبر 664153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.