۲ هزار تاکسیران رشتی در انتظار بیمه

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: حدود دو هزار نفر از تاکسیرانان شهر از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند و این مسئله به یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان تبدیل شده است.

علیرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۳ سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد؛ در حال حاضر بیمه رانندگانی که قبل از بسته‌شدن این سامانه الکترونیکی اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، تداوم دارد، اما طی سال‌های اخیر، سایر تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه نمی‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳۰۰ تاکسی شهری تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت فعال است و حدود دو هزار نفر از تاکسیرانان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند که این مسئله به یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان تبدیل شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه بسیاری از تاکسیرانان پس از حدود ۹ سال فعالیت هنوز بیمه نشده‌اند و هیچ آینده‌ای برای خود متصور نیستند، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت به منظور فراهم شدن بیمه رانندگان تاکسی، چندین بار با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کشور مکاتباتی داشته، اما این درخواست تاکنون به نتیجه نرسیده است.

زارع با تاکید بر اینکه داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان تاکسی است و این قشر آسیب‌پذیر بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند، تصریح کرد: هزینه‌های درمان افزایش پیدا کرده است و رانندگان تاکسی که بیمه ندارند در پرداخت هزینه‌های خود با مشکل روبه‌رو هستند؛ بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار داریم هرچه سریع‌تر امکان بهره‌مندی رانندگان تاکسی از بیمه تأمین اجتماعی را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 664109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.