بیش از ۱۶۳ هزار تماس با ۱۱۵ اصفهان طی ۲ ماه برقرار شد / نجات ۲۶ بیمار از مرگ حتمی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از انجام بیش از ۵۰ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال جاری خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در طول دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، به ۵۰ هزار و ۵۰۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۳۶ هزار و ۴۸۷ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۱۴ هزار و ۱۹ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان، ۹۳۶۴ مورد در مناطق شهری و ۴۶۵۵ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: طی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، بالگرد امدادی اورژانس ۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۱۳ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه تماس با شماره ۱۱۵ از تمام شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اتاق فرمان مرکز استان متصل می‌شود، اضافه کرد: در دو ماه گذشته کارشناسان اتاق فرمان اورژانس به ۱۶۳ هزار و سه تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان پاسخ دادند و ضمن گرفتن شرح حال لازم، اولویت‌بندی تماس‌ها (تریاژ)، خدمات اورژانس را به صورت تلفنی به امدادخواهان ارائه دادند.

حیدری با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۶۱۳ مأموریت اعزام شد و به مددجویان امدادرسانی کرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با قدردانی از زحمات کارکنان اورژانس به عنوان افراد زندگی‌بخش در شرایط سخت بیماران خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی با سرعت عمل خود و انجام عملیات احیا، ۲۶ بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد سه نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی پیش از رسیدن به مرکز درمانی به مادر یاری رساندند.

وی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 664099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.