اجرای «کمپین دیوار تمیز» برای نخستین‌بار در منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از اجرای آموزش چهره به چهره مدیریت پسماند در منطقه دو اصفهان خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر، «کمپین دیوار تمیز» با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا و با همکاری مردم محلی برچسب‌ها از روی در منازل توسط خود افراد امحا شد.

به گزارش ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با اشاره به فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان برای کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا پسماند خشک اظهار کرد: با توجه به ضرورت اهمیت موضوع پسماند و انتقال بهتر مفاهیم آموزشی به شهروندان، آموزش چهره به چهره از کانون مادران و از در منازل، مدارس، فرهنگسراها، آموزشگاه‌ها، مراکز بهداشت و اصناف آغاز شد.

وی افزود: اطلاعات شهروندان آموزش‌دیده در فرمی ثبت می‌شود تا در صورت قرار دادن زباله‌های خارج نوبت، فرد خاطی توسط پاکبان شناسایی و اخطار لازم به او داده شود، البته در صورت تکرار و رعایت‌نکردن تعهدات، فرد به مراجع قانونی ارجاع خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس دستورالعمل، مجتمع‌های مسکونی بالای سه طبقه موظف به داشتن مخزن هستند که پس از آموزش حضوری و تهیه مخزن باید فاکتور خرید آن در پرونده لحاظ شود و پس از آن زباله به‌صورت کیسه‌ای بیرون از منزل قرار داده نشود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در بین مناطق شهرداری اصفهان «کمپین دیوار تمیز» با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا و برچسب‌ها با همکاری مردم از در منازل توسط خود افراد امحا شد.

وی اضافه کرد: اقدام شاخص دیگر در منطقه دو، شناسایی مؤسسات اداری و مالی، مراکز آموزشی، بهداشتی و ترغیب به تجهیز سطل‌های ویژه جمع‌آوری تفاله چای برای تفکیک زباله است.

صیرفی‌نژاد گفت: علاوه بر آموزش در منازل در این منطقه، آموزش صفر تا صد ماهانه اصناف در یک خیابان، آموزش نظافت اطراف مغازه گرفته و نریختن ضایعات در باغچه‌های اطراف، همچنین تشریح مضرات گذاشتن خارج نوبت زباله در معابر، تفکیک زباله‌ها و تهیه مخزن و ثبت آن در پرونده برای رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، پیتزافروشی‌ها، بستنی‌فروش‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها را در برنامه کاری قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این منطقه به‌مدت یک سال تهیه خشکاله و اینکه چطور به دست دامداران برسد، در محلات و مساجد آموزش داده شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان هر روز مقدار قابل توجهی پسماند تر همچون پوست میوه، سبزی و ضایعات تره‌بار را دور می‌ریزند که شیرابه آن قاتل خاک است، گفت: اگر همین پسماندها به خشکاله تبدیل شود، سلامت محیط زیست و صرفه‌جویی اقتصادی را برای شهر به همراه دارد؛ در همین راستا از سال گذشته تاکنون تهیه خشکاله در محلات و مساجد به شهروندان منطقه دو و چگونگی جمع‌آوری پسماند تفاله چای، میوه و سبزی برای تأمین خوراک دام و طیور و تحویل به دامداری‌ها، آموزش داده شده است.

وی اظهار کرد: از حدود ۱۵ سال گذشته آموزش مدیریت پسماند از آموزشگاه‌ها و مراکز بهداشت این منطقه آغاز شد و به صورت چهره به چهره ادامه پیدا کرد؛ در حال حاضر نیز این آموزش‌ها به‌صورت محله‌محور با محوریت اصناف انجام می‌شود.

کد خبر 664081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.