گردشگری پیشران توسعه کشور و مصداق بارز دیپلماسی عمومی است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: سفرا نسبت به ایران‌هراسی وظیفه تاریخی دارند و گردشگران بهترین مصداق مقابله با ایران‌هراسی هستند. تلاش‌های مؤثر در راستای جذب گردشگر به کشور می‌تواند منجر به تغییر نگاه گردشگران نسبت به ایران شود.

به گزارش ایمنا، گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز _یکشنبه هفتم خردادماه_ در وزارت امورخارجه برگزار شد.

ضرغامی در این نشست سفرا را فرماندهان خط مقدم دیپلماسی کشور دانست و گفت: اجتهاد دیپلماسی لازمه اقدامات مؤثر نمایندگان سیاسی ما در دنیاست.

وی با بیان اینکه گردشگری جدی‌ترین مصداق دیپلماسی عمومی و پیشران توسعه کشور است، ادامه داد: در تمام دنیا گردشگری حق همه مردم است و آنها از حکومت‌هایشان توقع دارند زمینه گردشگری را برایشان فراهم کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مأموریت سفرا را معرفی شایسته ایران به مردم دنیا و مقابله با ایران هراسی مطرح کرد و افزود: عزت، مصلحت و حکمت باید با نگاه اجتهادی و اثربخش متناسب با ویژگی‌های خاص هر کشور به درستی فهم و اجرا شود.

ضرغامی با بیان اینکه وظیفه سفرا معرفی ظرفیت‌ها و تونمندی‌های گردشگری کشور است، ادامه داد: سفرا نسبت به ایران‌هراسی وظیفه تاریخی دارند و گردشگران بهترین مصداق مقابله با ایران‌هراسی هستند. تلاش‌های مؤثر در راستای جذب گردشگر به کشور می‌تواند منجر به تغییر نگاه گردشگران نسبت به ایران شود.

وی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار خارجی، خاطرنشان کرد: سفرا باید سرمایه‌گذاران خارجی را نسبت به پایداری و سوددهی سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران مطمئن کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در پایان از سفرا برای بازدید از موزه ملی ایران دعوت کرد.

کد خبر 664029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.